Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Hur länge skall man vänta innan man blir grinig?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Jonaz, 10 maj 2016.

1. Jonaz
    Trådstartare

Jonaz Biskop

Från:
    Göteborg
    Lämnade in en av frugans klockor hos AD i mars på polering och batteribyte. De sa att det kunde ta några veckor. Ringde för tre veckor sedan och då väntade de på packningar. Ringer idag igen och får svaret att det saknas en skruv som är restad...

Hallå, det är en sketen Quartz tag heuer. Vad är problemet? Borde jag kunna förvänta mig ett samtal som berättar att det drar ut på tiden? Eller är jag irriterad i onödan. Hen jag pratade med "hade ingen mera information"
    Jag ville ha en lugn röst som berättar att "vi ringer dig så fort vi vet något"

Bakgrund: hustrun vet inte att jag lämnat in den och tanken var att det skulle vara en trevlig överraskning när hon kom hem ifrån en resa. ( nu är det ju ganska länge sedan, oroar mig vara för att hon skall sakna den och börja fråga... )

willbur och jabla gillar detta.
  2. Erik1

Erik1 Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Ring upp och förklara att du är missnöjd? Alltså ställ lite krav och kräv svar utan att vara otrevlig. En enkel polering (av en TAG) och batteribyte borde inte ta 2 månader rimligtvis, spec. inte när det inte flaggades för den tidsåtgången.

Rivalen och Jonaz gillar detta.
  3. Hugii

Hugii Biskop

Var lämade du in den? Hos lokal ad eller skickades den till UrTeknik i Skövde?

4. ChazzReinhold

ChazzReinhold Stadsbo

Från:
    Skåne, Stockholm
  5. San15

San15 Bonde

Från:
    Medelpad
    Det verkar ta lång tid att få reservdelar, väntar själv på en verkring för en äldre Tag Heuer och det har nu gått ca en månad.

6. Pistol_Pete

Pistol_Pete Borgare

Från:
    Världsmedborgare
  7. Jonaz
    Trådstartare

Jonaz Biskop

Från:
    Göteborg
    willbur gillar detta.
  8. Jonaz
    Trådstartare

Jonaz Biskop

Från:
    Göteborg
    Lokal AD om jag skall tolka "jag skall bara kolla med urmakaren"

9. ChazzReinhold

ChazzReinhold Stadsbo

Från:
    Skåne, Stockholm
    Den ser bättre ut än ingenting, som hennes situation är just nu. :angel:

manekin gillar detta.
  10. Pistol_Pete

Pistol_Pete Borgare

Från:
    Världsmedborgare
    yoda_nopic_on_thread (1).jpg

11. Hugii

Hugii Biskop

Tips är att vända sig till UrTeknik i skövde. Varit flera gånger i kontakt med Lars super trevlig och bra bemötande. Svarar på mail oxå. Många ADs skickar till honom.

Maila å fråga om han möjligtvis kan hjälpa dig.

Jonaz gillar detta.
  12. Echo Delta

Echo Delta Präst

Från:
    Storbritannien
    Svaret på din fråga har jag.
    Tag Heuer har precis bytt agentur i Sverige och deras inventarielager har gjorts om helt. Resultatet av detta är en fördröjning på ALLT just nu.

nissehult, Erik1, Rivalen och 1 annan gillar detta.
  13. Jonaz
    Trådstartare

Jonaz Biskop

Från:
    Göteborg
    Hon står inte klocklös, Apple watch som jobbklocka, tudor datejust -85 och en tag heuer aquaracer utöver allt rassel i lådan.

14. Jonaz
    Trådstartare

Jonaz Biskop

Från:
    Göteborg
    image.jpeg
    Gammal redan postad på Klocksnack, men ändå, en bild. Monacon tillhör Trådskaparen.

willbur och Pistol_Pete gillar detta.
  15. ChazzReinhold

ChazzReinhold Stadsbo

Från:
    Skåne, Stockholm
    Smaken är som baken, men en potta skit jämfört med det där till höger.. jag vet inte!

Brunleif gillar detta.
  16. Bkapten

Bkapten Bonde

Lev.tid på delar till Tag Heuer är tydligen irriterande långa just nu. Fick vänta en och en halv månad på nya packningar.

Mårtenssons ur Brookfield