• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur länge skall man vänta innan man blir grinig?

Jonaz

Rolex
Lämnade in en av frugans klockor hos AD i mars på polering och batteribyte. De sa att det kunde ta några veckor. Ringde för tre veckor sedan och då väntade de på packningar. Ringer idag igen och får svaret att det saknas en skruv som är restad...

Hallå, det är en sketen Quartz tag heuer. Vad är problemet? Borde jag kunna förvänta mig ett samtal som berättar att det drar ut på tiden? Eller är jag irriterad i onödan. Hen jag pratade med "hade ingen mera information"
Jag ville ha en lugn röst som berättar att "vi ringer dig så fort vi vet något"

Bakgrund: hustrun vet inte att jag lämnat in den och tanken var att det skulle vara en trevlig överraskning när hon kom hem ifrån en resa. ( nu är det ju ganska länge sedan, oroar mig vara för att hon skall sakna den och börja fråga... )
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Ring upp och förklara att du är missnöjd? Alltså ställ lite krav och kräv svar utan att vara otrevlig. En enkel polering (av en TAG) och batteribyte borde inte ta 2 månader rimligtvis, spec. inte när det inte flaggades för den tidsåtgången.
 

San15

Cartier
2-Faktor
Det verkar ta lång tid att få reservdelar, väntar själv på en verkring för en äldre Tag Heuer och det har nu gått ca en månad.
 

Pistol_Pete

Panerai
Jag vill inte vara en tråkbärs men din ser ut som en potta skit jämfört med hennes Alter ego med diamanter och mop dial... ;)

yoda_nopic_on_thread (1).jpg
 

Hugii

Audemars
Tips är att vända sig till UrTeknik i skövde. Varit flera gånger i kontakt med Lars super trevlig och bra bemötande. Svarar på mail oxå. Många ADs skickar till honom.

Maila å fråga om han möjligtvis kan hjälpa dig.
 

Bkapten

Omega
Lev.tid på delar till Tag Heuer är tydligen irriterande långa just nu. Fick vänta en och en halv månad på nya packningar.
 
Topp