Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Hur lång tid ska man ge det?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Kakob, 6 november 2013.

1. Kakob
    Trådstartare

Kakob Stadsbo

Än en gång söker jag visdom och vägledning från er kloka KS:are.

Efter mycket dividerande fram och tillbaka blev det slutligen så att jag plockade hem en Exp II:a på forumet härom veckan. Hade verkligen längtat skiten ur mig efter detta ur, och exemplaret jag fick hem var mycket fint. Ändå kändes det inte riktigt hundra när den väl satt där på handleden, varför kan jag inte riktigt sätta fingret på. Efter några dagar bestämde jag mig för att den får gå vidare för att leta efter något som passar mig bättre, har ju ändå ett gäng andra dinkor på short listen som jag skulle vilja testa. Sedan drog jag dock tillbaka annonsen för att ge den en ytterligare chans (ja ni kanske börjar få en uppfattning om veligheten...).

Min fråga: Hur lång tid ger ni en klocka som känns "osäker" innan den får gå vidare? Vet själv att det kan ta ganska lång tid för en klocka att "fastna" på mig, men jag behöver lite råd...

2. CharlieSocks

CharlieSocks Stadsbo

~5 sek.

Flip it! I värsta fall får du köpa en till när du avverkat hela listan.

Kakob och MKRGG gillar detta.
  3. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Har det inte klickat på en vecka så låt den gå vidare.

4. Ricrob

Ricrob Friherre

Exakt som CS säger, känns det bara halvbra, så är det bara flippa.. Den kommer inte kännas bättre med tiden.

5. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg
    Velighet är inte uppskattat.

Flippa omgående!

Kakob gillar detta.
  6. Maxim

Maxim Stadsbo

Från:
    Lund
    Har du provat den med lite olika kläder? Ibland kan en klocka kännas helt fel till exempelvis stickat, men känns helrätt med skjorta och kavaj. Har du provat den till fest och till vardag?

Sen är ju frågan om klockan är värd att behålla för specifika tillfällen, vilket förmodligen den inte är.

7. Criss Cross

Criss Cross Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Håller med! Sälj. För mycket pengar för att sitta med något man bara är halvnöjd med.

8. Kakob
    Trådstartare

Kakob Stadsbo

Ni har kanske rätt, tror jag är extra motvillig i och med att jag var övertygad om att detta var klockan jag skulle äta, sova, skita och dö med. Svårt att avgöra om man försöker övertyga sig själv eller inte ibland...

9. Kakob
    Trådstartare

Kakob Stadsbo

Väldigt sant att den ska provas i olika sammanhang, men klockan har nog ändå hunnit med det mesta utom black tie under den tid jag haft den ändå... Det hopplösa med mig är att jag bara vill ha en klocka, som passar till allt ;)

10. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Lägg i lådan och behåll, du vet aldrig när du får nytta av den!

vaniljglass gillar detta.
  11. Kakob
    Trådstartare

Kakob Stadsbo

Det hade jag gärna gjort om ekonomin såg lite annorlunda ut ;)

Spencer gillar detta.
  12. CharlieSocks

CharlieSocks Stadsbo

Datejust heter den.

13. Kakob
    Trådstartare

Kakob Stadsbo

Har haft en 1601, grym. Men nu har jag istället börjat dregla lite över den större Exp I:an...

14. Dalomo

Dalomo Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Det jag ser för första gången och tycker verkar vara det bästa som någonsin gjorts, vet jag INTE håller i längden. Det är för mycket impuls. Det som växer fram, växer starkt, är det som håller för mig. Precis likadant med musik. Detta tar väl vanligtvis nån vecka eller två. Med senaste inköpet som var en PO var jag både osäker på storlek och utseende men fan vad nöjd jag är nu efter en tid. (men finns ju alltid en reservation för flipsjukan ;) )

Kakob gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield