• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur lång tid tar ni på er att finna den perfekta klockan ni är ute efter...

Hur lång tid får det ta att hitta klockan man är ute efter?!


  • Totala väljare
    73
  • Enkät stängd .

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Tid? ...den perfekta klockan hittar jag aldrig, o även om jag gjorde det skulle jag antagligen inte haja det... ...får dock testa en del sköna grejor under resans gång... :)
 

Sond

Patek
Mellan 2 sekunder och evigheten... Jag kan se en annons och direkt veta att den där köper jag. Fast jag inte hade en aning om det 3 sekunder tidigare...

Men det kan också ta evigheter. Då letar jag tills jag finner den. Jag köper inget annat på vägen så att säga. Och själva letandet är en del av klockintresset tycker jag. Likaså är planeringen ett roligt inslag. Själv är jag sedan en tid inne på val av nästa modell. Riktigt roligt. Vilken typ av klocka, vilken modell, vilken ref av modellen, vilka år av ref etc. Ren och skär njutning.

När jag köpte min DJ gick jag nog igenom 9000 annonser. Fast jag rusade lite där då jag verkligen vill landa en DJ. Men köpet blev fantastiskt bra.
 

Guinness

Cartier
Fast det är ju helt normalt att priset dubblas de sista fyra sekunderna, så vad det var 4h före auktionsslut är ju helt ointressant...

Självklart men att inte ens få vara med i budgivning på klockan svider, bevakat objektet i en vecka, varit inne varje dag och kollat upp objektet, hört av mig till säljaren etc.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
På vintageklockor är det bara att ställa in sig på att det tar tid om man inte vill kompromissa.
La ett drygt halvår på research och letande efter min 5513, man lär sig rutinerna och var det är lönt att kolla efter ett tag, vilka säljare som är bogus och vilka som verkar justa.
Det svider att vänta men ska man hitta en keeper så tror jag att det är en bättre metod än att köpa något som är nästan upp till ens förväntningar.

Skulle inte detta kunna vara något för dig Af Sjodahl nypolerade men en sabla skönhet! http://www.newturfers.com/vb/showthread.php?t=14920



Jodu...det vore något det, men när det gäller 1655:an så gillar jag den med orangea GMT visaren mer, men om jag fick klockan så skulle jag ta mot den gladligen alla dagar i veckan.
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Självklart men att inte ens få vara med i budgivning på klockan svider, bevakat objektet i en vecka, varit inne varje dag och kollat upp objektet, hört av mig till säljaren etc.

Om du verkligen vill ha den måste ju du också fråga om han kan tänka sig en bra affär direkt, utanför auktionsplatsen "save you the fees"-yadayada - vilket någon annan tydligen lyckades med... ...det är en djungel därute young padawan... :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kul frågeställning! Skulle aldrig köpa en klocka i dåligt skick om den inte var väldigt billig. Skick går i princip alltid före pris för mig, men samtidigt är jag lite snål vilket innebär att det kan ta tid. :)
 

jabla

Sarlacc
Spanade efter en Daytona 116520 sedan förra sommaren, hade lite avvikande tankar på en vitguld med läderrem istället under en tid men i slutet av februari dök rätt klocka från rätt säljare upp så då slog jag till direkt.
När det gäller min Yacht Master föll jag direkt och den satt på min arm 15 minuter efter att jag sett den hos pantbanken i Helsingborg, innan dess hade jag inte ens funderat på en YM.
Svaret på din fråga Af Sjodahl får då bli mellanmjölksalternativet med dragning åt alternativ 3.
 
Topp