Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Hur många är klockintresserade på din arbetsplats?

Diskussion i 'Diskussion' startad av B1884, 26 september 2013.

1. B1884
    Trådstartare

B1884 Biskop

Från:
    Göteborg
    Hej!

Fick en liten fundering såhär på eftermiddagen...

Hur många klockintresserade har ni bland era kollegor?
    Själv sitter jag på ett kontor med ca 100 personer och har fortfarande (efter ca 12 månader) aldrig stött på en likasinnad, vilket känns lite tråkigt.

Det resulterar i att man får spendera bra mycket mer tid här på KS (vilket i sig inte är negativt) ;)

Hur ser det ut för er?

2. the quiet man

the quiet man Friends of KS

Från:
    Västerås
    Zip, zilch, nada. Drygt 400 anställda och har på drygt sju år inte sett en enda klocka värd namnet.
    En av mina nära kollegor har dock en sju åtta fake rollar som han stolt visar upp, tur man börjar bli van vid kräkssmak i munnen:wtf:

Rookien, TheKing, papadok och 2 andra gillar detta.
  3. B1884
    Trådstartare

B1884 Biskop

Från:
    Göteborg
    Skönt att man inte är ensam!

Men det är generellt sett tråkigt att klockintresset inte är större bland gemene man.

4. RicVin

RicVin Mr fredagsmys

Vi är 4 i min närmaste grupp och 2 av dessa är KSare. Chefen tjatar om att köpa en Omega men slår aldrig till hur många annonser jag än skickar honom. Snåljåp.
    Vår Europachef däremot är en klockfantast. Han har burit Panerai chrono, Datejust II och Hulk de gånger jag träffat honom. Så det är en bra samling tycker jag..

jabla, Ekmikael och B1884 gillar detta.
  5. Singular

Singular Företag Forumsponsor

I stort sett alla.

vikgul, naggge, Icaras och 6 andra gillar detta.
  6. B1884
    Trådstartare

B1884 Biskop

Från:
    Göteborg
    Anställ mig?
    ;)

7. Da_Ni

Da_Ni Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Ingen. Däremot hade jag en kollega på mitt förra jobb som är intresserad och KSare.

8. Erikd

Erikd Stadsbo

Från:
    Östergötland
    Har ju inte arbetskamrater då man är student men bland mina studentkamrater så finns det väll 2-3 st. En Omega Seamaster Bond-edition och en Tag Heuer Carrera + Formula 1. Sen finns det väll en och annan Kina-kopia... Tag Heuern tittar in här nån gång då och då så lite intresse finns!

9. vonhall

vonhall Friends of KS

Från:
    Lerum
    Ingen som har något intresse för klockor på min arbetsplats! Finns en Rado och en Breitling men bägge har fått sina klockor av sina respektive!

10. leben

leben El Patrón

Av 25 finns en IWC Flieger och en 1680 på var sin farbror. Ngn av damerna har en TT Datjust Dam. Otippat.

11. MJ24

MJ24 Friends of KS

Träffade jus en ny kollega med en SubC date, så kanske finns det hopp i alla fall!:p

12. Lasse Kongo

Lasse Kongo Stadsbo

Vi är 20 personer på firman och 7-8 st. med klockintresse.
    M.a.o. "smittorisken" är hög !!!

13. Mr.Sund

Mr.Sund Stadsbo

Har försökt lura in säljchefen (Som för övrigt är klocklös idag) men han tycker att mer än 7000kr är för mycket pengar för en klocka.

14. Klockers

Klockers Stadsbo

Av 30 pers kanske 5. Högsta hönset har en navitimer. Ett par IWC, en AP och några fula breitling men de grabbarna vill bara se stekiga ut

15. B1884
    Trådstartare

B1884 Biskop

Från:
    Göteborg
    Låter som om de flesta har bättre kollegor än vad jag har när det kommer till klockintresse! :D

16. Dixie

Dixie Friends of KS

Från:
    Skåne men bor i Gbg
    Av ca 45 pers så kan jag prata klockor med ~5st men i perioder är vi säkert +10 som kan snacka klockor. Helst på mässen...

17. Chrisse

Chrisse The King of Jesters

Från:
    Göteborg
    0

Sen jobbar jag volontärt som Hovnarr på ett ställe, där är samtliga 2000+ klocktokiga, underbart ställe.

vikgul, krämbulle, Molle och 6 andra gillar detta.
  18. BluesmanV8

BluesmanV8 Biskop

Ingen klockintresserad, bara quartsare av lägsta kvalitet.

19. k9handler

k9handler Stadsbo

1, jag själv.

20. par

par Friends of KS

Ingen! Dock har jag en som påstår sig vara klockintresserad och teorin varför man ska ha en rolex när han kan köpa 10 parfym-klockor till samma pris..... Suck

Varför köpa en Ferrari när man kan ha 10 Dacia?
    Ne precis....

B1884 gillar detta.
  21. Kson

Kson Friends of KS

1 å det är jag!!

22. laketwig

laketwig Friends of KS

Från:
    Schaffhausen
    Lika illa på mitt ställe. Utöver laketwig själv finns det inte många att nämna bland 250-300 pers. Nån skrytbling Breitling och ett par damrolex. Datanördar behöver tydligen ingen klocka utöver i mobilen. Suck ... :(

23. Oddset

Oddset Borgare

Från:
    Skåne
    Fanns en kille med KS potential. Hade en sub, sugen på en jeager och visste vad en Royal Oak är. Slutade tyvärr förra veckan :(

24. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Jag + 1 till av 20st. Han har en Longines HydroConquest Chronograph Automatic.

25. Mr Chance

Mr Chance Velourmannen

Va, jobbar ni?!

B1884 gillar detta.
  26. puonti

puonti Friends of KS

Från:
    Borås
    IT-branschen... 500 på företaget, 50 på avdelningen. Chefen sportar Breitling och en säljare en Aquaracer. Det är allt jag har sett hittills. Ganska tråkigt på klockfronten med andra ord.

27. Fixoflex

Fixoflex Friends of KS

Från:
    Småland
    Vi är ca 90 pers på mitt jobb, ingen utom jag är intresserad av klockor!:(

28. Asplund

Asplund Friends of KS

Från:
    Förorten
  29. Scaramanga

Scaramanga Friends of KS

Från:
    Norrland
    Vi är väl en 5-600 och hittills har jag sett en Rollesub och en Omega Seamaster GMT.

Snackade lite med ägaren av den senare men han var inte på samma våglängd. Var inte ens intresserad av att kolla vad jag hade utan malde på om hur dyra klockor han hade ;)

30. frere

frere Biskop

Från:
    Uppsala
    Jag trodde jag var ensam, tills en äldre kollega en dag halade fram en fin gammal racingkronograf och undrade om jag gillade den. (Han hade noterat mina frekventa klock- och bandbyten och därmed röjt nördidentiteten.)

Finns annars rätt många fina klockor, men de flesta är köpta med motiveringen "jag fyllde 30/40/50 och ville ha en klocka, och jaha, nu har jag det".

Scaramanga gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield