• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur många är klockintresserade på din arbetsplats?

Sond

Patek
Några stycken av 600. Fick reda på att en dessutom skruvar och micklar själv. Undrar om han lurkar här..? Lite till åren..;) Men observant på det nya så man vet aldrig..:)
 

Rivalen

Rolex
Chefen köpte en PO Chrono och efter att ha sett Nord, så gillar han Nord, så lite intresserad är han. Lillechefen vill ha rektangulärt, men skulle nog också kunna gå på Nord om han bara kunde bestämma sig. Snyggingen gillar Omega. Hon har en själv och har en kompis som skall bygga ihop nåt Omega hemmapul till hennes gubbe. Nybörjarn gillar modeklockor och är klockintresserad och kommer säkert att gå i rätt riktning med tiden. M köpte maken hans första klocka nånsin vid 50 års ålder - Longines. J vill ha en 5513, men köpte lägenhet istället. Tja ungefär så - åsså jag då... :)
 

BME

Cartier
Är bara 8st i Sverige varav 3 bär klocka.
Ekonomichefen har en swatch quartz från 80-talet och chefen (som tjänar mer än stadsministern) har en 1000kr Casio digitalare.
Så är helt ensam, hoppades på bättre lycka de gångerna jag vart på våra fabriker i Frankrike, England och Danmark men icke...
 

Mkarlsson

Panerai
2-Faktor
Har sett en omega seamaster Bond än så länge.

Idag på jobbet:

Kollega såg min klocka och sa, ja alltså jag har en klocka men den är så jäkla tung! Fick den i present en gång men batteriet är alltid slut så jag har den inte på mig...

- Därför jag har en automat, den tickar på av sig själv förstår du.

Kollega: Va? Jag är lättlurad men inte så dum.
 

B1884

Audemars
2-Faktor
Har sett en omega seamaster Bond än så länge.

Idag på jobbet:

Kollega såg min klocka och sa, ja alltså jag har en klocka men den är så jäkla tung! Fick den i present en gång men batteriet är alltid slut så jag har den inte på mig...

- Därför jag har en automat, den tickar på av sig själv förstår du.

Kollega: Va? Jag är lättlurad men inte så dum.
:banghead:
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Ingen vad jag vet på min del av kontoret. Men har sett IWC och rollar m.m. på andra delar av företaget men det betyder ju ingenting i klockintresseväg egentligen :)
 

Glenn3

Breitling
2-Faktor
Bara jag. Var lite fler på förra jobbet men då satt vi 150 st på kontoret, nu delar jag kontor med 3 st.
 

Johan M

Cartier
Jag jobbar på en kvinnodominerad arbetsplats och här finns endast qvartsare.

Jag hade en kollega för ett tag sedan som jag lyckades få att bli klockintresserad och det blev en Laco flygare för hans del. Tyvärr är han fattig student så han har inte råd med fler för tillfället. Jag har dock fått polera upp glaset hans gamla mögliga Lemania och han har bytt glas på sin vintage Seamaster. Ett antal NATO-band har det också blivit :)
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Stort företag med blandade skurar. Man ser nån Rolle, omega samt bratte i mellanåt

Chefen för divisionen jag jobbar för är IWC-kille som letar lite inaktivt efter en day date, så det finns hopp

Med tanke på vad många av de höga cheferna tjänar (100,000-300,000 kr/mån) borde man se mer...
 

JL72

Omega
IT-konsultbolag om ca 140 anställda. Många är mycket idrottsintresserade, så det är riktigt gott om pulsklockor. Såvitt jag vet, baserat på det jag noterat, är vi två som har ett intresse för armbandsur som sträcker sig bortom pulsklockor och Gant :(
 

Emil

Cartier
Bland dem kunderna vi jobbar med nu finns ett visst intresse, dem flesta anställda verkar köra omega. medans högsta hönset samlar på gamla Rolex med koppartavlor, krakelerade osv.
det som är lite roligt är att man direkt känner en tillhörighet till dessa likasinnade, man liksom dras till varandra på något vis.
 

vandahl

Breitling
Förutom en själv med smak för Oris och Omega så har vi en nyanställd vars Rolex Sub känns jävligt supspekt.. Cheferna rullar Tag Heuer och Certina av enklare modeller, så det finns ju ett intresse men inga riktiga pärlor bland svinen!
 

LI0N

Panerai
Ingen, när en fick höra att jag sparade pengar till en ny klocka frågade hon sarkastiskt om man som ledare måste ha en fin klocka :banghead:
 
Det är nog fler än jag känner till då jag sett en del riktigt fina klockor på handleder runt om i huset, men den största nörden är nog jag.
 

Makkanxd

Rolex
I min förra kurs var vi ca 25 personer varav en tjej hade en smp Quartz som jag givetvis gav beröm. Hon hade fått den i studentpresent av sin farsa och en kille som körde speeedy. Helt okej utdelning.
Pluggar på SU.
 
  • Like
Reactions: Man

Enellios

Cartier
Vi är fem stycken som vistas här på kontoret. Riktigt intresserad är det nog bara jag som är, men alla bär bra dinkor.
Omega SmpC, Submariner 11610, Submariner 116613LN, Explorer 16570, SS Chronolink, SS Royal Steel Chronograph, SS UTC Skydiver Black, Raymond Weil Maestro, Seiko och Certina brukar det roteras med.
 

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Finns en del personer med finare klockor på mitt kontor, men låg % sett till att vi är många anställda :)
 
Topp