• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur många BLNR finns på KS

ludde28

Omega
Undrar hur många KS:are har en BLNR.

Blev positivt överraskad av det sköna, lena armbandet med dess spänne.
En klar uppryckning från tidigare armband/spänne. Äntligen känns det
"Man får det man betalar för."

En liten brasklapp - microjustering känns överhypad (i annonser) då det är inget annat
än en kortare version av en vanlig "dykförlängning".
Men det är bra att det finns. Man slipper mecka med armbandet när armen blir svullen ;)
 

ludde28

Omega
I Rolex annonser och recensioner tycker jag att denna funkt framstår som en uppfinning som endast Rolex har.
Lite av en antiklimax när det visade sig vara en "vanlig dykförlängare".
Men jag skrev även att det är bra att funktionen finns och att både spännet och armbandet är äntligen premium.
 

naggge

Panerai
I Rolex annonser och recensioner tycker jag att denna funkt framstår som en uppfinning som endast Rolex har.
Lite av en antiklimax när det visade sig vara en "vanlig dykförlängare".
Men jag skrev även att det är bra att funktionen finns och att både spännet och armbandet är äntligen premium.

Men länken har ju sett ut så nu sen 116710LN började säljas för ganska så några år sedan. Inte bara på BLNR alltså.
Och sen har ju Rolex en riktigt vass microjustering men den sitter inte på GMT-länken utan på sub-, SD- och DSSD-länkarna.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Nu vet jag inte om det som åsyftas är en 116710BLNR!? Om det är det så har jag en och förlängningen av armbandet är fenomenal. Testa och dra några feta groggar i värmen och se hur svullen armen blir. Bara att klicka till och så slipper klockan sitta som om Harry Haffas handklovar.
 

ludde28

Omega
@ Guskleto:
ja det är BLNR microjustering jag skriver om.
" fenomenal" - ytterligare ett superlativ på en vanlig dykförlängning.
Jag är inte imponerad då jag har haft dykförlängning sen början på 90-talet.
Att kalla det för "microjustering" är lite att skapa hype kring en gammal uppfinning och försöka ta åt sig äran. (se städare vs. lokalvårdare (inget ont om det yrke))

Återigen, om jag var otydlig tidigare, det är inte funktionen jag är kritiskt mot, ty den är bra och borde finnas på alla armband, oavsett tillverkare.
Det är marknadsföring och recensioner jag riktar min kritik mot.

Hur justeringen ser ut på sub, SD, DSSS vet ej och därmed ska inte uttal mig om.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
@ Guskleto:
ja det är BLNR microjustering jag skriver om.
" fenomenal" - ytterligare ett superlativ på en vanlig dykförlängning.
Jag är inte imponerad då jag har haft dykförlängning sen början på 90-talet.
Att kalla det för "microjustering" är lite att skapa hype kring en gammal uppfinning och försöka ta åt sig äran. (se städare vs. lokalvårdare (inget ont om det yrke))

Återigen, om jag var otydlig tidigare, det är inte funktionen jag är kritiskt mot, ty den är bra och borde finnas på alla armband, oavsett tillverkare.
Det är marknadsföring och recensioner jag riktar min kritik mot.

Hur justeringen ser ut på sub, SD, DSSS vet ej och därmed ska inte uttal mig om.
Har inte du blandat ihop det lite?
Subbarna har mikrojustering, GMT har förlängningen...
 

KenKun

Patek
2-Faktor
En pinne här.

0,5 cm-förlängingen är ju ingen innovation som får ljuset att stå still, likväl är det en väldigt skön funktion att ha. Jag använder den dagligen och bara ljudet av klicket när man kortar den är sjukt värt.

Alla klockor borde ha detta. Använder det dagligen :)
 
D

Deleted member 1749

Guest
Fikk min BLNR i April endelig, var en lang ventetid etter handpenningen var lagt i Desember, verdt hver dag jeg ventet!
 

Mattiasss

Omega
Hej!
Jag köpte min 116710BLNR i fredags och är väldigt nöjd. Det är mitt första "riktiga" ur, har två styckes Jaques Lemans sen tidigare, men detta är ju något helt annat.
Jag är nu också ute efter ett snyggt matchande armband som jag kan bära bredvid mitt nya ur. Är det någon som kan tipsa mig om något trevligt?
 
P

Philippe Stern

Guest
Nope. Stod och tvekade mellan den och svart GMT. Ångrar mig inte...än. Tror man ev kan tröttna på BLNR. Sen tycker jag att den svarta går mer under radarn. Just the way I like it.
 

R0B

Panerai
Hej!
Jag köpte min 116710BLNR i fredags och är väldigt nöjd. Det är mitt första "riktiga" ur, har två styckes Jaques Lemans sen tidigare, men detta är ju något helt annat.
Jag är nu också ute efter ett snyggt matchande armband som jag kan bära bredvid mitt nya ur. Är det någon som kan tipsa mig om något trevligt?
Jag har ett armband som jag kört till min blnr ibland, från skultuna. Det är ingen perfect match till den blå färgen i dagsljus men funkar grymt bra när det är lite mörkare och vridringens blå färg tenderar att gå åt det blågrå hållet.
image.jpg
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Inget ont gentemot BLNR, men föredrog LN pga den snygga gröna texten på tavlan med matchande grön GMT visare. Den svarta bezeln gör dock klockan lite "tråkigare" men neutralare dvs passar i alla kläder och är verkligen tidlös, vilket jag gillar. BLNR är en grym klocka men på ett annorlunda sätt.
 

ThomasG

Omega
Har haft min BLNR i väldigt precis 1 år och är fortsatt enormt förtjust i den. Jag vet att det är många här som hyser ett stort agg mot rubberb, men snart åker mitt svartblå gummi på för att matcha alla kommande sommaräventyr.
 

OskarK

Vacheron
2-Faktor
Har haft min BLNR i väldigt precis 1 år och är fortsatt enormt förtjust i den. Jag vet att det är många här som hyser ett stort agg mot rubberb, men snart åker mitt svartblå gummi på för att matcha alla kommande sommaräventyr.


Riktigt snygg kombo med svartblått RubberB på Blnr! :)
 
Topp