• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur många har ni lurat in i klockträsket?

HaVet71

Rolex
2-Faktor
Senast idag lurat in en kollega att köpa sig en Rolex Yacht master blue dial..han hade tidigare köpt någon "riktig" klocka..bara plastklockor...får vi se om han oxå är fast i "träsket"
 

-RI-

Patek
2-Faktor
Flickvännen, hon började med en Orient star och nu har hon lagt löftet att inhandla en 36mm datejust.
Även några vänner.
 

Rulle

Audemars
Har fått en polare att köpa en longines hc men han var egentligen mest sugen på en smpc fast vågade inte för hans flickvän tycker det är tramsigt ! Haha
Sen en kollega som jag hetsat till att köpa en seiko automat eftersom jag inte tyckte hans tissot quartz kronograf var så mycket att hurra för (sa dock det med lite snällare ord)

Sen har jag nog influerat min kära syster som hamnat i rolex träsket och även florerat här en del plus på gtg's nere i södern !

Har märkt att många är väldigt nyfikna på klockorna man bär men sen är dock dom flesta mest nyfikna på vad man lägger på klockorna och det är då dom flesta blir negativa och waina lite om hur galet det är medans dom själva kan köpa bilar hur som helst ..
 

StrawberryFields

Sir Notalot
Två kollegor som ska in och titta på varsin Sinne när tillfälle ges. Och två kollegor som har skaffat sig varsin Tudor (hur dem nu fick för sig att göra det...)
 

Laban3000

Omega
Som jag anser har jag inte lurat något, snarare upplyst dem om att det är en bättre affär på sikt att köpa kvalitet än billiga modeklockor :)
 

bbits

Ordförande i KS Platina Club
Pledge Member
2-Faktor
Jag har under några veckor bearbetat en kollega och idag knallade han in på LuxuryWatches och kom ut - kanonnöjd och stolt som en tupp - med en 116300.

Om han är "lurad" eller inte kan man väl diskutera men jag har en känsla av att han inte kommer att vara en OWG speciellt länge... ;)
 

chimaira

Cartier
Två, typ. En kollega som har köpt en Longines Hydroconquest och en polare som önskade sig, och fick en fin Certina kvarts av sin fru. Försöker febrilt få min far att köpa en trevlig datejust men han vägrar. Han gick nyligen in på Ur & Penn och köpte något för 199:- :banghead:, "när batteriet är slut kan jag ju köpa en ny...".
 

Alpha

Omega
4st vänner men har siktet på fler. En kollega på jobbet har gett mig i uppdrag att hitta en bra klocka inom hennes budget, det är alltid så det börjar..
 

MrRolex

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Har väl försätt de flesta i bekantkretsen med Rolex och omega.
Några av de närmsta har nu på senaste åren också förstått att de bör ha 2 klockor :) Dock är det mer brukare än missbrukare ;)
Och min far och min fick jag iaf att börja bära något roligare, men på min bekostnad då.
 

MartinL

Omega
Kollega köpte en seiko för ett par veckor sedan efter en del diskussioner men det är bara början!
Tjejen har en vintage Rolex på väg i posten. Life is good.
 

fc2

Rolex
Fått en vän att gå från noll intresse till att nyligen köpa en Longines Legend Diver. Farsan har börjat inse vitsen med klockor och han har servat och börja använda tre av de fyra vintage Omega han haft sedan tidigare (fått alla fyra). En kollega hade ett intresse men efter att jag börjat prata och hetsa har han nog köpt vintage militärklockor för 100-150k:woot: Fått några att iaf börja tänka klocka, endast genom att jag numera går runt med en själv.
 

mps

Cartier
Försöker få in kollegor.
Går sådär när de tycker att en Seikoautomatare är en konstig maskin och att Michael Kors är en riktig klocka.

Gjorde ett försök med en kusin för ett tag sedan.
Tog upp Victorinox som ett prisvärt märke.
Han hämtade och visade stolt upp sin nya Diesel.
Gav upp.
 

Pinnen76

Omega
Tyvärr inga.. många i bekantskapskretsen har noll intresse för klockor. Min fru som jag köpte en Rolex Datejust till i 40 års present och uppskattar verkligen klockan och blivit mer nyfiken och gett mersmak men det är inte så så hon jublar när man visar henne klockor som man funderar på eller när man vill in in en klockaffär och kika på klockor för femtioelfte gången:D
 
Skitfula klockor med påhittad historia om den "Magiska västkusten".. sånt där kickstartercrap.

https://karlexwatches.com/watches
En polare till mig köpte också därifrån trots att han frågade mig om råd och om det var något att ha.. sade bestämt NEJ och langade fram lite klockor i samma prisklass eller strax däröver.. men icke. Blev en hiskelig klocka från den sidan istället :wtf:

Han kommer nog aldrig trilla dit :(
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
En polare till mig köpte också därifrån trots att han frågade mig om råd och om det var något att ha.. sade bestämt NEJ och langade fram lite klockor i samma prisklass eller strax däröver.. men icke. Blev en hiskelig klocka från den sidan istället :wtf:

Han kommer nog aldrig trilla dit :(
En jävla styggelse är vad det är.

Sen blir man bra irriterad när man lagt ner tid att lära och tips om klockor en bra stund och avrått till sagda köp - men personen skiter i det och köper odågan ändå.
 
En jävla styggelse är vad det är.

Sen blir man bra irriterad när man lagt ner tid att lära och tips om klockor en bra stund och avrått till sagda köp - men personen skiter i det och köper odågan ändå.

Ja men visst... och sen ska det klagas att klockan stannar efter 18 timmar även om den suttit på armen.. jo men du skulle ju köpt en automat som jag sa till daj :arghh:
 
Topp