• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur många klockor har du?

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
6 som räknas, sedan lite annat men det är inte så intressant som dessa;)
image.jpg
Polisklockan numero uno?
 

BCKSTRM

Rolex
Typ 11-12. Några räknas dock ej.
1 Pelagos, 4 ganska nice (i KS-sammanhang budget ;) ), en beater, sedan mest väldigt billiga ur.

Drömmer lite om en Sub hulk, en skön bronsdykare och en Bauhaus ala Nomos.
 

BCKSTRM

Rolex
Funderar dock lite halvseriöst på att designa en egen. Verkar som man kan få swiss made till en vettig peng (ca 10) om man ej ska ha en värsting. Och det hade ju varit fett med en unik klocka om ni frågar mig :)
 

BadkarsPiraten

Vacheron
2 Rolex
2 Omega (DeVille och ett fickur, vet inte om fickuret bör räknas men jag gör det)
1 Seiko

Min samling för tillfället.
Vi får se vad som blir nästa. Vill ha en Omega Speedy Pro men vet inte om den verkligen skulle få så mycket handledstid...
 

JayLar

Rolex
2-Faktor
För mig verkar det inte som att det är vettigt att ha fler än 3-4 klockor. Håller de hyffsad kvalité får fler helt enkelt inte handledstid nog. Så för personlig del handlar spelet nog mest om att hitta den ultimata 4-låde kombon.

Om man nu ska hålla det på en vettig nivå dvs..

Jag slits mellan att ha några få bra och frestelsen att köpa lite roliga saker som inte kostar skjortan. Det är något speciellt med att vänta på ett paket med en ny klocka :D
 

Malakias

Friends of KS
2-Faktor
Två... Men det är åtminstone en fördubbling mot för ett halvår sedan, och jag jobbar på att öka med 50 procent till ganska snart. :)
 

keso

Breitling
Jag har fyra stycken som får handledstid, ett par som ligger och en som väntar på en välbehövlig service.
 

Andreas777

Cartier
Jag har gått runt på fyra klockor de senaste 3 åren. Det har kommit gått några men det har aldrig varit mer än fyra som fått ganska lika mkt handledstid. Det känns som det blir en femte kring jul, beroende på pris så kanske något säljs å då står man där med fyra...
 

KMS

Rolex
Beror på hur man räknar. Men just nu 4, 1 på väg in kanske 1 till, vart uppe i 13-14 som mest.
Mängdträning är ett måste!
 
Topp