• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur många klockor har ni provat idag?

P-A

Sir Spamalot
Håll i hatten gubbar! Idag har jag INTE haft en klocka på mig. Har demonterat ett skåp som satt på väggen och sedan monterat upp en ny hylla. Abstinens nu, och sitter och fingrar på alla mina klockor. :)

Det är sånt man har luminoxen till :)

Jag är aldrig utan klocka, har jag en som inte är vattentät och jag ska bada, duscha eller liknande byter jag till en sån. Lyser den inte bra i mörkret så byter jag till en sån när jag ska sova osv. Luminoxen får slita mycket vid bad, jobb, jakt, sömn m.m.

Mina kompisar säger att jag är sjuk i huvudet, jag säger att jag är passionerad!
 

Josef B

Bestraffaren
Ni är ju helt sjuka i huvet, gubbar! Nu när ni byter klockor så ofta hoppas jag att ni inte glömmer att byta kalsonger också :D

Ja ok då, jag byter kanske 2-3 gånger om dagen :D. Direkt efter jobbet och kanske på kvällen när det är dags för lite tv. Jag kunde även byta klocka när det är dags att sova så de kunde få lite handledstid under sömnen :D Men ibland så har jag vaknat upp med blodtillförseln stoppats på vänsterhanden och det har känts lite obekvämt, så i natt har jag för första gången på väldigt länge kört utan :)
Dock senaste veckan så har jag bara haft en klocka på mig dygnet runt, den senaste ;)
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Jag har ett tydligt avtal med mina klockor, just nu snurrar jag aktivt på 4 klockor, 3 av dem är arbetsvecka-klockor, 1 är helgklocka (mest för att den är på ett fint läder, cyklar till jobbet, vill inte svetta ned lädret) Jobbklockorna sitter en arbetsvecka på handleden, så de får handledstid var 3:e vecka.

Hade en Hublot nyligen, hon blev högfärdig och ville ha mer tid, så hon fick gå. De jag har nu är väl medvetna om regeln om ständig rotation.

Har en inkommande ganska dyr värvning, men kommer innan jag ens sätter henne i rotation låta spika reglerna.

Att hålla på byta flera ggr varje dag är lite kvinnligt i mina ögon, visar på tydlig brist på auktoritet :)
 

Rille

Rolex
Förtillfället så har jag bara en klocka så blir lite bandbyten när man vill ha variation medans man drömmer om nästa inköp:)
 

Jimmy85

Omega
Jag håller mig oftast till en om dagen, men idag har jag bytt tre gånger, och en till gång ska det bli!. :D
 
V

Viggen

Guest
Det är sånt man har luminoxen till :)

Jag är aldrig utan klocka, har jag en som inte är vattentät och jag ska bada, duscha eller liknande byter jag till en sån. Lyser den inte bra i mörkret så byter jag till en sån när jag ska sova osv. Luminoxen får slita mycket vid bad, jobb, jakt, sömn m.m.

Mina kompisar säger att jag är sjuk i huvudet, jag säger att jag är passionerad!

Du har så rätt! Men jag är livrädd för att repa boetten eller glaset. Luminoxen känns ju väldigt plastig, så man får för sig att den är väldigt ömtålig. :D
 

Isodor

Audemars
hZNTtpL.jpg
 
V

Viggen

Guest
Den tål mycket mer än vad man tror! :)
Håller glocks pistoler så håller nog klockan :)

Som jag sa, jag håller med dig. Det hela sitter bara i huvudet. Det stora testet kommer vid första gräsklippningen för året. Då skall den sitta på. Ultraljudstvätten står redo! ;)
 

Genta

Cartier
3 ggr/dag normalt sett. En på jobbet och två byten under kvällen. Känns bra vid varje byte.

Funderar på om en Reverso med två urtavlor skulle sänka frekvensen... Någon som har den erfarenheten?
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Kör samma klocka hela dagarna, mestadels min 5513. När det blir riktigt grisiga tag så åker en seikobeater på. Att hålla på och byta flera ggr varje dag känns lite...överdrivet.
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Idag vart det SDDS på jobbet och sen ett byte till SubC.

8upysu8u.jpg
 
Topp