Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Hur många länkbitar har en komplett tudorlänk?

Diskussion i 'Vintage' startad av StarMan, 10 september 2014.

1. StarMan
    Trådstartare

StarMan Friends of KS

Från:
    Västerbotten
    Som rubriken säger, hur många länkbitar ska en komplett tudor oysterlänk ref 9315 ha?

2. StarMan
    Trådstartare

StarMan Friends of KS

Från:
    Västerbotten
    Ingen som har nån aning om detta? Bakgrunden är att jag funderar på att köpa en tudorsub med oysterlänk och säljaren tror att länken är komplett med 11 länkbitar. Jag tror att de brukar ha minst 12-13 bitar men är osäker på detta.

3. Pilot

Pilot Stadsbo

Från:
    Västkusten
    Min har 11! Men om den e komplett eller ej, vet jag ej☺

StarMan gillar detta.
  4. poormans

poormans Präst

jag har för mig att 13 eller 14 bitar stämmer om man räknar de länkbitarna som fäster i låset (de är ju inga riktiga bitar)

cheers
    christian

5. StarMan
    Trådstartare

StarMan Friends of KS

Från:
    Västerbotten
    Ok, tack för svar. Det borde vara 11 länkar plus fästlänkarna på denna, komplett länk med andra ord. Jag får hem denna klocka+länk under nästa vecka så det visar sig då.

krämbulle och Pilot gillar detta.