• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur många modeller kan man ha...

Camo00

Patek
...innan det blir för många?

Var inne på Uret och kikade på Breitling. Inte varit sugen på nån förutom vintage Navitimer och den nya Superocean Heritage. Men H-VETE vad mycket klockor de spottar ur sig?! :)

Uret har:
- 302 modeller/varianter av Breitling.
- 137 om man väljer bara på länk.
- 57 modeller på länk och med svart urtavla...

Är det bara jag som tycker att de kunde bantat ner det lite och kanske tjänat på det??
Eller vad tycker Ni? Är det som med lösgodis - ju fler sorter desto bättre? :)
 

Böjen

Omega
Håller med om att det blir aningen förvirrat med så många olika modeller.
Dock så ökar ju chansen att man skall hitta en klocka som är precis som man vill ha den.
 

Isodor

Audemars
Som ovan.

Ibland är det mycket men man resonerar väl som att man vill att "alla ska kunna hitta något de gillar".
 

AndyK

Cartier
Jag tror att många klockmärken hade mått bra av att banta ner sina sortiment en hel del.
Ofta blir det så att man inte ser skogen för all träden. :watching:

Detta gäller även annat, inte bara klockor.
 
U

urinvånaren

Guest
Att renodla sortimentet lite, tror jag personligen skulle gynna försäljningen, i bland kan det bli lite av en djungel som gör en lite splittrad vid ett klockval.
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Om frugan är modell så kan man ha en, dvs henne. Är hon inte modell så är det inte bra att skaffa en. Om man vill ha kvar frun. Risken finns att frun sticker om man skaffar en modell.
Vad det gäller klockor har jag ingen aning, det är därför jag hänger här...
 

Camo00

Patek
Jag tror att många klockmärken hade mått bra av att banta ner sina sortiment en hel del.
Ofta blir det så att man inte ser skogen för all träden. :watching:

Detta gäller även annat, inte bara klockor.


Exakt. Känns som att företag har försökt tillfredställa precis ALLA kunder förut, utan att lyckas...

Nu gör ju inte Breitling det riktigt, eftersom de inte erbjuder riktigt billiga klockor i sitt sortiment! Men det är väl bara en tidsfråga innan "Breitling for Skoda" dyker upp. Samma klockor som Bentley i grunden, men med lite billigare material - keramikringarna är nu gjorda av ugnsbakad trolldeg, och priset sänkt med 70%...
 
Någon fler än mig som diggar Super Ocean Heritage på brunt läder?

S12397-1.jpg


S12397-3.jpg



JAg vet dock inte om det blir för mycket med allt det bruna?
Det känns som att Breitlings antireflexbehandling skiftar lite för mycket i blått för att detta ska funka. Kanske en svart klocka på brunt läder? :bookworm:
 

Camo00

Patek
Någon fler än mig som diggar Super Ocean Heritage på brunt läder?

JAg vet dock inte om det blir för mycket med allt det bruna?
Det känns som att Breitlings antireflexbehandling skiftar lite för mycket i blått för att detta ska funka. Kanske en svart klocka på brunt läder? :bookworm:

Fyra nyanser av brunt..? ;)

Skämt åsido, SOH tilltalar mig mycket; lagom clean med perfekta proportioner. Men jag hade inte kört den kombon. Svart på mesh helst... :)
 

Archie

Cartier
less is more. eller så kunde de börja med att man får custombeställa där man har valmöjlighet att välja länk, färg på urtavlan och ev bezel för att skapa sin egen
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Någon fler än mig som diggar Super Ocean Heritage på brunt läder?

S12397-1.jpg


S12397-3.jpg



JAg vet dock inte om det blir för mycket med allt det bruna?
Det känns som att Breitlings antireflexbehandling skiftar lite för mycket i blått för att detta ska funka. Kanske en svart klocka på brunt läder? :bookworm:


Precis som Camo00 nämner så borde det väl finnas roligare färgkombinationer än just den. Klockan i sig sitter dock perfekt på lädret.
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Hm tråden fick mig att skumma igenom uret.se efter hur många modeller som spottas ut av tillverkarna, jag kollade på de märken som oftas diskuteras här på KS.
Den modell med flest olika varianter på uret.se var......
Oris culture med 105st olika varianter.

Tätt följd av omega aqua terra med 82 varianter.

På tredje plats kom rolex daytona med 73 varianter.
 
Topp