• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur många rätt respektive fel har jag? (Omega...)

Shadyboy

Cartier
IMG_8622.JPG
IMG_8623.JPG
IMG_8625.JPG
IMG_8624.JPG
Fick denna av en kund för länge sedan som kände till mitt intresse. Nu till mina antaganden.

Omega (obviously)
60-tal (tidigt)
Cal 266 (?)
Kostnad att få igång den i bruksskick 2000-4000 kr.
Marknadsvärde 2-3000 kr (dåligt skick på baksidan pga någon klåpare som försökt ta sig in i klockan med typ polygrip eller nåt?!)

Jag ät TOTAL amatör vad gäller vintage utan har försökt lurka runt på forumet och försökt titta på liknande klockor. Så... hur många av mina amatörmässiga påståenden är rätt resp. fel? Och vart lämnar jag in den för att få igång den till ett humant pris (den tickar igång direkt man vrider upp den men den lär ju behöva lite kärlek...)?
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
IMG_8622.JPG
IMG_8623.JPG
IMG_8625.JPG
IMG_8624.JPG
Fick denna av en kund för länge sedan som kände till mitt intresse. Nu till mina antaganden.

Omega (obviously)
60-tal (tidigt)
Cal 266 (?)
Kostnad att få igång den i bruksskick 2000-4000 kr.
Marknadsvärde 2-3000 kr (dåligt skick på baksidan pga någon klåpare som försökt ta sig in i klockan med typ polygrip eller nåt?!)

Jag ät TOTAL amatör vad gäller vintage utan har försökt lurka runt på forumet och försökt titta på liknande klockor. Så... hur många av mina amatörmässiga påståenden är rätt resp. fel? Och vart lämnar jag in den för att få igång den till ett humant pris (den tickar igång direkt man vrider upp den men den lär ju behöva lite kärlek...)?
Tidigt 50-tal, värde ca 2500-3500:-
Att få igång den kostar nog runt 1000-4000 beroende vad som är fel och var du lämnar in den.
Skadorna på baksidan har åsamkats av att någon burit den på ett smutsigt perlonband där smutsen agerat slipmedel.
 

Shadyboy

Cartier
Tidigt 50-tal, värde ca 2500-3500:-
Att få igång den kostar nog runt 1000-4000 beroende vad som är fel och var du lämnar in den.
Skadorna på baksidan har åsamkats av att någon burit den på ett smutsigt perlonband där smutsen agerat slipmedel.
Jo skadorna mitt över baksidan är uppenbart att det är perlon eller att ett läder typ möglat fast (!)... tänkte mest på skadorna på sidan av locket vilket inte syns på mina usla bilder. Stort tack för svar! Hade varit riktigt kul att skrämma igång den och bära den någon gång ibland. Måste hitta en bra urmakare bara.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Jo skadorna mitt över baksidan är uppenbart att det är perlon eller att ett läder typ möglat fast (!)... tänkte mest på skadorna på sidan av locket vilket inte syns på mina usla bilder. Stort tack för svar! Hade varit riktigt kul att skrämma igång den och bära den någon gång ibland. Måste hitta en bra urmakare bara.
Ah ok, då är jag med. Såg inte på bilderna att boettlocket var skadat på kanterna.

Det finns ju ett par hobbyskruvare här på forumet som borde kunna göra ett fint jobb med den där. 265 verket är trevligt och lättskruvat och med lite tvätt, olja, glasputs och ny krona så borde den kunna bli rätt fin om inte verket är ett ras.
Du kanske kan höra med @McGyver om han har tid och lust att ta sig an den kanske?
 
Topp