• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur många Rolex DD ägare har vi nu på forumet?

Äger du en Rolex DD?

  • Ja

    Röster: 54 32.7%
  • Nej men jag vill äga en

    Röster: 111 67.3%

  • Totala väljare
    165

Ministern

Founder
2-Faktor
image.jpg
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Än så länge visar endast 2 av 5 klockor rätt dag och datum

(JoberMan ursäktad;))


Sköna alternativ också! Dvs alla vill äga en....ja nog fan är det sant!
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Tolkar de utländsk dagskivorna som att det inte är så många som anser dem vara keepers. ;)
Trätavlorna är för övrigt riktigt coola.


Nja, för min del handlar det om att jag tycker att italienska är coolt och för att jag är originalfetischist. Sedan är det inte så enkelt att bara byta dagskiva. Det görs enklast vid service, annars finns risken att mekanismen krånglar efter bytet.
 
Nu brakar helvetet löst!:D
20140908_174429.jpg

...och så senaste förvärvet, min årsklocka ref 1803 från-65 vilket gör 7 dagarsveckan komplett!
IMG_20141015_093648.jpg

Den sistnämnda är just nu på service, återkommer senare med en komplett samlingsbild:)

Underbar och helt sjuk samling, du som har både gamla och nya REF av DD, bärs dom nyare större än dom gamla?
 

Fisherking

Rolex
2-Faktor
Har ägt en men den var lite för dyr och ömtålig för mig så den såldes. Klockor skall användas och inte ligga i bankfack!
 
Topp