• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur många Rolex DD ägare har vi nu på forumet?

Äger du en Rolex DD?

  • Ja

    Röster: 54 32.7%
  • Nej men jag vill äga en

    Röster: 111 67.3%

  • Totala väljare
    165

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Fattigmansvarianten på rem

image.jpg
 

Espresso

Cartier
Kul tråd att följa.
En tanke som slog mig, och kanske många innan ifos, är om det hade varit görbart med en funktion på varje medlems personliga sida där man hade kunnat fylla i vilka klockor man äger. Hade varit kul om att det ha gått att bygga upp en databas som skulle kunna visa mest populär modeller, antal som har udda märken etc etc.

En tanke bara såhär på måndagskvällen :)
 

jabla

Sarlacc
Kul tråd att följa.
En tanke som slog mig, och kanske många innan ifos, är om det hade varit görbart med en funktion på varje medlems personliga sida där man hade kunnat fylla i vilka klockor man äger. Hade varit kul om att det ha gått att bygga upp en databas som skulle kunna visa mest populär modeller, antal som har udda märken etc etc.

En tanke bara såhär på måndagskvällen :)
Faller nog på att alla inte vill skylta med allt de äger.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Kul tråd att följa.
En tanke som slog mig, och kanske många innan ifos, är om det hade varit görbart med en funktion på varje medlems personliga sida där man hade kunnat fylla i vilka klockor man äger. Hade varit kul om att det ha gått att bygga upp en databas som skulle kunna visa mest populär modeller, antal som har udda märken etc etc.

En tanke bara såhär på måndagskvällen :)
Perfekt. Sen kan man skriva riktigt namn och adress oxå :)
 

JesperO

Rolex
äh... det här med DD är en fluga...;)
röststatistiken ljuger inte:
40 st äger
88 vill äga
forumet har 5000+
Tolkning: No Love för DD ;)


ok, Omens platina hade jag varit med på...
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
[X] Har ägt

Jag tror endast jag är intresserad av någon nyare ref eller vitgulds-stella :/ båda två är tyvärr betydligt tyngre än min plånbok :p
 

Rookien

Panerai
Nu brakar helvetet löst!:D
20140908_174429.jpg

...och så senaste förvärvet, min årsklocka ref 1803 från-65 vilket gör 7 dagarsveckan komplett!
IMG_20141015_093648.jpg

Den sistnämnda är just nu på service, återkommer senare med en komplett samlingsbild:)


Den där bilden är UNDERBAR!!!!!! och avslutas med den, enligt mig, den ultimata klockan (platinan alltså).
Sjuk samling!
 
Topp