• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur många till tror ni det går att kränga?

Hur många till ska beställas

  • 25st

    Röster: 4 21.1%
  • 50st

    Röster: 2 10.5%
  • Ta upp beställningar under helgen och skit i resten

    Röster: 13 68.4%

  • Totala väljare
    19
  • Enkät stängd .

Onelund

Rolex
Första omgången kalendrar har börjat tryta, Har förvarnat tryckeriet om att jag kommer behöva flera i veckan som kommer, vad tycker massan? ska jag beställa så jag har på lager för att täcka alla nykomlingar under året som ev kommer vilja ha ett ex, eller ska jag bara ta in till de som vill ha under helgen och sedan stänga projektet och gå vidare?


Dessutom behövs det tydligen påminnas om att har man beställt en kalender så förväntar jag mig att ni pyntar för den. Jag kommer hänga ut er i GoodGuys/BadGuys tråden utan pardon om inte så sker, alternativt posta era adresser till HA & Bandidos så får de casha in.


Passar även på att göra reklam för min köpes annons, jag är ett klantarsel, jag vet.
https://klocksnack.se/threads/iphone-4-eller-5.32998/
 

Rivalen

Rolex
Sätt ett sistadatum för beställning, typ 15 jan, så att du blir av med i princip alla du trycker, skulle jag göra. Blir väl en tradition, så den som ev missar nu för chansen nästa år, eller får köpa dyrt på beg-marknaden. :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Med tanke på att du vet hur många som beställt, så lär ju du ha bäst underlag för hur många ytterligare som kan säljas. Tycker för övrigt du är ytterst oklar i hur upplägget är. Hur många trådar har du startat om detta nu? 5? Jag vet fortfarande inte priset eller hur mycket som går till bcf eller hur man beställer.

De kalendrar som blir över kanske du kan skicka till en forumsponsor som kan sälja/ge bort de sista.
 
  • Like
Reactions: ZQT

Onelund

Rolex
Med tanke på att du vet hur många som beställt, så lär ju du ha bäst underlag för hur många ytterligare som kan säljas. Tycker för övrigt du är ytterst oklar i hur upplägget är. Hur många trådar har du startat om detta nu? 5? Jag vet fortfarande inte priset eller hur mycket som går till bcf eller hur man beställer.

De kalendrar som blir över kanske du kan skicka till en forumsponsor som kan sälja/ge bort de sista.



Förlåt, men jag är verkligen inget proffs på att sälja kalendrar, inte heller på att förutspå saker och ting. Skulle såklart bara skapat en tråd för att inte reta upp någon i onödan.

Skulle jag dessutom enbart tryckt de 75 kalendrarna som var förutspått i af sjodahls tråd skulle en del blivit utan.


Det finns en annons under K&S med ett pris, det tycker jag är lättförståeligt.

Sedan har jag skrivit att jag ska redovisa siffrorna när allt är till vägs ände, som det ser ut är det i runda slängar 75kr som är "vinst" per kalender, har dock inte fått fakturan från tryckeriet så det är inte hugget i sten, den största kostnaden förutom trycket har varit portot, det har kostat 28kr/kalender.

Bra ide att ge de som blir över till forumsponsorerna, men då är det ju enbart en kostnad och inte till någon glädje för barncancerfonden


Så återigen ber jag om ursäkt för min okunskap när det gäller det mesta men men
 

Rivalen

Rolex
Tycker det verkar gå strålande. Skall man tolka Yonsson, så vill han in och hjälpa till inför nästa år? Styra upp lite, hålla koll på betalningar, prata med tryckeriet, packa, skriva adresser och springa till posten mm mm. Då slipper du att dra lasset själv - positivt! :)
 

seikoswede

Panerai
Kör som Rivalen skriver med ett sista datum.

Tack för att du gör något kul för oss men framför allt för BCF!!

Ser fram emot min kalender!

Trevlig helg!

Jim
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Med tanke på att du vet hur många som beställt, så lär ju du ha bäst underlag för hur många ytterligare som kan säljas. Tycker för övrigt du är ytterst oklar i hur upplägget är. Hur många trådar har du startat om detta nu? 5? Jag vet fortfarande inte priset eller hur mycket som går till bcf eller hur man beställer.

De kalendrar som blir över kanske du kan skicka till en forumsponsor som kan sälja/ge bort de sista.

Nu var du onödigt grinig yonsson [emoji6]
Tycker Onelund gör ett jättebra jobb!
 

Pelarn

Patek
2-Faktor
Ett kanonjobb har du gjort Onelund och alla andra som hjälpt till stort tack. Mycket trevligt initiativ!
Blev en bra kalender trots att inte någon av mina bilder kom med;)
 

wadstroem

Cartier
Ber om ursäkt på förhand, men jag kan verkligen inte hitta denna annons för KS-kalendern. Jag skulle hur som helst vilja beställa en - hur går jag tillväga?

Mvh,
 
Topp