• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur många/ vilka behöver man?

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Blev inspirerad av en annan tråd ang om man kunde klara sig på två klockor.

Det kan man så klart göra.

Men jag klarar mig på 4 (5) st. Jag hävdar att min klocklåda just nu är den mest optimala, den mest heltäckande. :)

Den innehåller följande:
Kvarts analog
Kvarts digital
Kronograf
Kronometer
Guld 18k
Vintage
Modernt
Automatiskt urverk
Handuppdraget urverk
Dykklocka
Dressklocka
Sportklocka
Beater
Vardagsklocka
Tygarmband
Gummiarmband
Stålarmband
Läderarmband

Jag täcker alla baser.



image.jpg
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Låter lite spretigt för min smak.....även om du nu suger lite väl länge på karamellen....men gillar man allt så funkar det ypperligt....men du glömde "glassigt"...... Sommaren nalkas....
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Snyggt! Vad är det för kronograf?

Det är ett projekt. Det är min första klocka, en camel trophy. Mest kvar pga affektionsvärde. Den fungerar men datumet har lagt av, ska lämna in den och se vad det kostar att laga.

I övrigt så var inlägget lite ironiskt med tanke på alla trådar om vilken klocka som passar till vad. Jag gillar och är stolt över alla mina klockor, kvarts, automat eller handjagat. Så klart hade jag önskat att jag hade fler premium ur men idagsläget är det så här verkligheten ser ut och jag kunde ju med lite fantasi täcka in alla baser med mina ur. (Utom då kanske nått glassigt men det är ju för att beastie inte är glassig.) något med blå tavla har länge legat i röret, är grymt sugen på en AT skyfall men vill samtidigt inte lägga pengar på en....nån som vill ge mig en?
 
Topp