• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur man fuckar upp en MM300 - eller vad tycker du?

SLA015 and SLA013 yay or nay?

  • Tyskarna är grymma på design, det är sen gammalt således yay!

  • Nicht schön! Nein!


Resultatet är endast synligt efter enkät.

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Tyckte den var kul. Kanske inte springa-till-tyskland-för-att-campa-utanför-butiken-kul dock. Håller nog med om att en Sumo/skx skulle vara bättre.

Svensk version? Helvit. Rent och fräscht ska det va. Kanske en röd topp på sekundvisaren så man kan hävda att man gillar färg.
Vit och guld!
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Ingen rolig tavla i mitt tycke. Men denna tråd fick mig att läsa på mer om MM300 och ja, nu är jag sugen på en! Ruskigt nice klocka.
Ja. Har haft en och kommer absolut att ha en igen.
image.jpeg
 

TonySoprano

Cartier
2-Faktor
Ser fullständigt förjävlig ut. Varför ska man överhuvudtaget använda turkos/babyblå på en urtavla?

Gillar ändå tanken med "beställa sin egen".
 

DrDre

Patek
Bara sett en variant av MM300 som jag gillar mer än originalet och det är den där jub modellen med gulddetaljer som jag tror du (kan varit ngn annan också) visade. Den här turkosa skapelsen tycker jag lyckas förpassa en väldigt snygg dykare till ngt som mest platsar i Ur och Penns skylt.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Första tanken var: Vidrigt ful och hemsk!
Men efter några sekunder så gillade jag den. En riktig sommarklocka :)
 

månljus

Panerai
Har svårt att bestämma mig. Första intrycket var att den inte alls var särskilt fager men det är något med den där tavlan som lockar ändå. Somrig!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
På A) TS = @Molle
På B) Tyskarna har beställt sin egen version...
Tror inte @Molle menar att de tyska fansen valt färger, snarare att SEIKO i Tyskland tillsammans med SEIKO i Japan skapat detta under, eller ännu mer troligt att SEIKO i Tyskland blivit tilldelade denna från SEIKO i Japan. Annars är det ju väldigt konstigt att flera handlare i Tyskland från början lade upp fel produktbild. Om man tror att detta öppnar upp dörrar för en svensk egendesignad mm300 så tror man fel.
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Förutom de guldiga visarna och indexen som inte lirar med tavlan var den skitkool tycker jag! Babyblått är så snyggt o somrigt.
 

Urkul

Cartier
Jag kanske skulle kunna komma överens med den ovanligt ljusa blå färgen, men guld på det........:depressed::hungover::dead:
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Tror inte @Molle menar att de tyska fansen valt färger, snarare att SEIKO i Tyskland tillsammans med SEIKO i Japan skapat detta under, eller ännu mer troligt att SEIKO i Tyskland blivit tilldelade denna från SEIKO i Japan. Annars är det ju väldigt konstigt att flera handlare i Tyskland från början lade upp fel produktbild. Om man tror att detta öppnar upp dörrar för en svensk egendesignad mm300 så tror man fel.
Korrekt
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Tror inte @Molle menar att de tyska fansen valt färger, snarare att SEIKO i Tyskland tillsammans med SEIKO i Japan skapat detta under, eller ännu mer troligt att SEIKO i Tyskland blivit tilldelade denna från SEIKO i Japan. Annars är det ju väldigt konstigt att flera handlare i Tyskland från början lade upp fel produktbild. Om man tror att detta öppnar upp dörrar för en svensk egendesignad mm300 så tror man fel.
Jag tror som du, men gav en förklaring på din fråga till @TonySoprano som antagligen fått den uppfattningen;)
 
Topp