Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Hur man vet att man tänker för mkt på klockor...

Diskussion i 'Diskussion' startad av emilarne, 24 maj 2013.

1. emilarne
    Trådstartare

emilarne Borgare

Hade tid hos farbror doktor under lunchen idag, besöket innebar byxor av vilket ju kan resultera i lite tryckt stämning... MEN jag kom precis på hur man löser det! Man ser till att man går till en klockintresserad doktor ;) När denna främmande man var mitt i sin utvärdering skiftar min uppmärksamhet väldigt snabbt till hans handled och vad skådar man där om inte denna skönhet från sjuttiotalets mitt :)
    Efter det handlade det inte särskilt mkt om diagnostisering utan mkt mer om vilka klockor vi hade( han hade en seamaster och bratte wordtimer) Det roliga med denna var att han köpte den ny enkom för att kunna ställa larmet så han inte missade sjörapporten när han seglade :D Sen visade han alla nätauktioner han hade koll på mellan patienter... Bästa doktorbesöket ever!

Aquaracer2, Sullstrom, jabla och 2 andra gillar detta.
  2. Dammen

Dammen Stadsbo

Klockrent ju! Får man fråga vilken tandläkare du går till, behöver nämligen hitta en ny hör i Stockholm. :)

3. Criss Cross

Criss Cross Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Tror inte det var en tandläkare utan snarare undersökning av tarm eller paket... :)

4. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Tandläkare? byxor av? vill gärna veta vad du förväntar dig av ett tandläkarbesök :)

Camo00 och Wollen gillar detta.
  5. 80s

80s Präst

Från:
    Sveriges ursprung
    Tandläkaren tänder bara på tänder! Pate(k)tist skämt förlåt!

jabla gillar detta.
  6. Davvan

Davvan My Kung Fu is stronger than yours!

Från:
    Fettefleur......
    vilken modell var det på rektoskopet......den senaste?

emilarne och Scaramanga gillar detta.
  7. Scaramanga

Scaramanga Friends of KS

Från:
    Norrland
    Förmodligen den största!

8. Erikd

Erikd Stadsbo

Från:
    Östergötland
    Vet att min far har en liknande relation till sin doktor fast då handlar det om motorcyklar och bra vägar att köra på...

9. Bodén

Bodén Borgare

Jag vill åtminstone aldrig gå till DIN tandläkare om du är van vid att kränga av dig brallorna vid varje besök. :)

Sten gillar detta.
  10. emilarne
    Trådstartare

emilarne Borgare

hrrrmm inga kommentarer... :oops:

11. Dammen

Dammen Stadsbo

Va?! Ska man inte ta av sig byxorna hos tandläkaren? Jag har blivit lurad alla dessa år!

fredtiger gillar detta.
  12. slimjim

slimjim Rösten från Bro

Det finns ju en del fina tandläkerskor, och sköterskor också... Det vill man ju inte missa. Trodde att alla hade som rutin att dra av sig byxorna mellan väntrummet och stolen.
    :happyhappy:

13. Stråkarn

Stråkarn Bonde

Från:
    Skärgården
    Det är standard! Helt klart..

Mårtenssons ur Brookfield