• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur mycket bör man betala för DJ?

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
En Rolle klarar sig säkert 10 år utan servis och vissa är aldrig servade . För det priset skulle jag inte tveka om du gillar klockan i övrigt .
 

Hardy

Thug
Gå på nr två. Pruta lite ska man alltid göra.
Ett jävla plus om den är servad. För de kan snabbt dra iväg på dj.

Och jävligt snygg var den
 

oscaroscar

Panerai
Gå på nr två. Pruta lite ska man alltid göra.
Ett jävla plus om den är servad. För de kan snabbt dra iväg på dj.

Och jävligt snygg var den
Han är stenhård, går inte ner ett smack!
Nr 1 ser ju i stort sett likadan ut med andra tavlan
u4yryhe6.jpg


Men jag håller me, de är tryggt att veta att den är servad. Men som nån nämnde så vet man inte hur "genomgående" den servicen vart, de gör ju de på alla klockor så de kanske är ganska ytlig service.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Är det vit tavla med stavindex? Ganska ovanligt.
Jag skulle köpa den billigare. Då har du ju en reparationsbudget + att extratavlan kanske är värd runt 1000 kr.

Många säljare säger att klockan är kollad av vår urmakare, vilket som sagt inte är detsamma som en helservice.
 

Hardy

Thug
Han är stenhård, går inte ner ett smack!
Nr 1 ser ju i stort sett likadan ut med andra tavlan
u4yryhe6.jpg



Men jag håller me, de är tryggt att veta att den är servad. Men som nån nämnde så vet man inte hur "genomgående" den servicen vart, de gör ju de på alla klockor så de kanske är ganska ytlig service.

Hur pass genomgången den är kan man bara spekulera kring. Om inte kvitto finns. Svårt i detta fall att veta! Den första är ju ändå billigare. Båda kanske måste servas. Eller ingen av dem.

Du får ju 3000kr att serva för om du köper den billiga. Men den dyra har garanti på att den ska gå bra. Kan du inte använda garantin om den skulle va risig?
 

oscaroscar

Panerai
Är det vit tavla med stavindex? Ganska ovanligt.
Jag skulle köpa den billigare. Då har du ju en reparationsbudget + att extratavlan kanske är värd runt 1000 kr.

Många säljare säger att klockan är kollad av vår urmakare, vilket som sagt inte är detsamma som en helservice.
Han sa "cream dial" så vet inte riktigt vad han menade. Blev iallafall glad att ha båda då ja velat mellan stav och romersk index. Ganska bra lösning.
 

DrDre

Patek
Jag skulle satsat på den billigare. Du kan ju lämna in den till DrWatch för service och då vet du att det genomförts. Det kostar mindre än 3000 kr och då får du ett års garanti. Kolla dock också skicket på länken och boetten med lite fler bilder och även längden på länken så att du inte behöver börja med att jaga nya länkbitar.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Ett varningens finger dock för den för 15.000 kr. Visst säljs den av en privatperson? Såg den nu på VRM. Om det är något knas med den har du förstås inte så mycket garanti.
Jag tror inte att datumet ska börja ändras 11.30, som man ser att den gör på bilderna.
 

oscaroscar

Panerai
Ett varningens finger dock för den för 15.000 kr. Visst säljs den av en privatperson? Såg den nu på VRM. Om det är något knas med den har du förstås inte så mycket garanti.
Jag tror inte att datumet ska börja ändras 11.30, som man ser att den gör på bilderna.
Aa, de är sant! Men han har "3 dagars öppet köp". Om de nu är till nån nytta.
 

oscaroscar

Panerai
Ett varningens finger dock för den för 15.000 kr. Visst säljs den av en privatperson? Såg den nu på VRM. Om det är något knas med den har du förstås inte så mycket garanti.
Jag tror inte att datumet ska börja ändras 11.30, som man ser att den gör på bilderna.
Förresten är sånt jätteviktigt?
Min nya 116610 skiftar datum vid 12.05
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Nä det känns inte så viktigt för mig, men det kanske kan innebära andra problems. Kan inte så mycket om det.
 
Topp