• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur nöjd får man vara..?

Camo00

Patek
Helt nöjd blir man såklart aldrig..?!

Sedan jag blev intresserad av klockor för drygt två år sen har jag hetsat, impulsköpt, ångrat mig, vantrivts och svettats mest hela tiden... Och eftersom jag av olika skäl har en i princip obefintlig klockbudget har det känts ouppnåeligt att vara nöjd med klocklådan...

Men sedan någon månad har jag känt ett underligt lugn och en tillfredsställelse inför min samling. Förutom diverse dressare, skrot och projekt, har jag en trio som jag roterar runt på, och den fyller alla mina behov! Självklart planerar jag för nyinköp och uppgraderingar, men det känns inte det minsta bråttom...
Jag tror minsann att jag är lite nöjd?!! :)


Utifrån min högst begränsade budget kanske vi ska kalla min trio för en Hyresrätts-trippel..??

DSC_0012.jpg
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Jag jobbar också mot en hyresrättstrippel, fast den innehåller bara en Breitling hittills och dykaren blir en omoddad Seiko. Men liknande grundtanke, mittenklockan är för övrigt helt underbar likaså gummibandet på dykaren :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det är bara fjantar som tror att en klocka måste vara riktigt dyr för att vara bra. De där är ju dessutom knappast varken billiga eller kassa. Tre trevliga klockor helt enkelt, så klart du ska vara nöjd.

En väldigt skön känsla för övrigt som sällan infinner sig. Jag är också nöjd med min trio.
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Skön känsla! Har haft samma situation själv ett tag. Ända till idag:-/ sjukt sugen på en Doxa, har även varit nära att hugga på både en Oris och en Bratte chrono!! VA FAAN HÄNDE IGÅR!!!:-(
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Fin trio, njut av att vara nöjd med samlingen!
Jag är nog också nöjd med min samling till sist.. för närvarande;)
 

Dr Stein

Cartier
Grym trio! Hoppas själv på att äga en riktigt bra och genomtänkt trio inom ett par år. Själv bor man hos svärföräldrarna. Tillfälligt, naturligtvis.
 

Gurkan

Cartier
Helt nöjd blir man såklart aldrig..?!

Sedan jag blev intresserad av klockor för drygt två år sen har jag hetsat, impulsköpt, ångrat mig, vantrivts och svettats mest hela tiden... Och eftersom jag av olika skäl har en i princip obefintlig klockbudget har det känts ouppnåeligt att vara nöjd med klocklådan...

Men sedan någon månad har jag känt ett underligt lugn och en tillfredsställelse inför min samling. Förutom diverse dressare, skrot och projekt, har jag en trio som jag roterar runt på, och den fyller alla mina behov! Självklart planerar jag för nyinköp och uppgraderingar, men det känns inte det minsta bråttom...
Jag tror minsann att jag är lite nöjd?!! :)


Utifrån min högst begränsade budget kanske vi ska kalla min trio för en Hyresrätts-trippel..??

DSC_0012.jpg


Mycket snyggt Camo!
 
Topp