• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur ofta byter/köper ni klockor

oskarponken

Panerai
Alldeles för ofta men nu jävlar blir det ett stillsamt 2013 då klockan jag suktat efter skaffades redan i januari.
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1358286125.610300.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1358286125.610300.jpg
    134.2 KB · Visningar: 177

Ricrob

Patek
Bytte ett par, tre ggr om dagen för ett tag sedan... Sen träffade jag fröken Ploprof och resten är historia! :mrgreen:
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Jag är absolut ingen flippare, äger 2 st Automatiska och en Kinetic, skulle gärna vilja ha en premiumklocka till så man åtminstonde har 2 st sådana. En Rolex 16710 skulle inte vara fel att ha brevid MM300:an :) annars närmast är en Orient ett troligt val för variationens skull.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Davvan skrev:
Många har sålts.....tråkigast att skiljas från var helt klart Blancpain Fifty Fathoms Bundeswehr från 1974......usch och fy!!

Paneraien Mare Nostrum var också en ubersval dinka......synd att kvallen var så usel!!

Hade inte Blancan det också?
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Usch, blir alldeles för mycket köp, sälj och byt. Jag antar att man som nybörjare måste känna sig fram och se vad man gillar.

Tur att jag hittills bara gillat gamla Seikos, blir ju inte så dyrt då :)
 

naggge

Panerai
Scaramanga skrev:
Usch, blir alldeles för mycket köp, sälj och byt. Jag antar att man som nybörjare måste känna sig fram och se vad man gillar.

Tur att jag hittills bara gillat gamla Seikos, blir ju inte så dyrt då :)

Helt rätt att man ska känna sig fram. Det kommer ta tid men jag är säker på att du kommer hitta klockor som får stanna. Så länge du håller sig till begagnat eller lågprisklockor så slipper du ju dessutom gå back särskilt mycket på vägen.

Första steget är att lära sig vilken typ av klocka du gillar bäst (dykare, dress etc.)
Nästa steg är att bestämma dig för om du gillar nytt, gammalt eller mitt emellan.
Sista steget är att spika vilka komplikationer som är viktigast för dig.

Under dessa steg har du förhoppningsvis gått igenom 20-30 klockor i olika prisklasser och du är nu redo för din första keeper :D
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
naggge skrev:
Helt rätt att man ska känna sig fram. Det kommer ta tid men jag är säker på att du kommer hitta klockor som får stanna. Så länge du håller sig till begagnat eller lågprisklockor så slipper du ju dessutom gå back särskilt mycket på vägen.

Första steget är att lära sig vilken typ av klocka du gillar bäst (dykare, dress etc.)
Nästa steg är att bestämma dig för om du gillar nytt, gammalt eller mitt emellan.
Sista steget är att spika vilka komplikationer som är viktigast för dig.

Under dessa steg har du förhoppningsvis gått igenom 20-30 klockor i olika prisklasser och du är nu redo för din första keeper :D

20-30st? Ja så blir det kanske innan jag är framme.... :) Över 10 st har jag hunnit med än så länge, några finns kvar.

Dock inbillar jag mig att jag redan hittat min första keeper;



Men jag kan ha fel...
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1358330280.130907.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1358330280.130907.jpg
    87.1 KB · Visningar: 122

Rossi

Rolex
2-Faktor
Ricrob skrev:
Bytte ett par, tre ggr om dagen för ett tag sedan... Sen träffade jag fröken Ploprof och resten är historia! :mrgreen:

Ja du har ju blivit förjävla tråkig på sistone; inga flippar och du "nappar ju inte ens på betet" när jag kommer med mina gliringar. :mrgreen:
 

Sten

Cartier
Jag är nog den typen som behåller det jag köper (hittills). Har klockan dessutom en "personlig" historia är det ju svårt att bara göra sig av med den, t.ex. examenspresenter. Sedan så har jag hittills inte köpt en enda begagnad klocka, sådana flippas ju lättare...
 
Jag behåller alla jag köper. Är en riktig samlare när det kommer till i princip allt. Har iofs bara 2 än så länge men det blir troligtvis ett par st till under året som kommer :)
 
Det kändes ovant att söka "med ljus och lykta" efter den Seiko Military Spirit som nu sitter på min handled och höjer min livskvalitet. Jag köpte den som 30-årspresent till mig själv (låt vara fyra månader för tidigt :D), och ärligt talat är det nästan det enda ARMBANDSur jag KÖPT själv. De tidiga armbandsuren fick jag av mina föräldrar, och resten är i princip ärvda. Jag köpte en Timex i London en gång, förstås, för en struntsumma - - -

Jag fokuserar på väggur, och de inhandlas oftast på loppisar och auktioner och sådana liknande tillställningar. Ibland händer det att det slinker med något armbandsur i någon "bland-låda". Det innebär att de mesta av mina klock-köp sker på sommaren, när sådana tillställningar är som mest i ropet. Under vintrarna går jag i princip i ide vad gäller klock-köp - men på somrarna...!
 
Senast ändrad:
Topp