• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur ofta växlar ni band?

Emil

Cartier
försöker att byta till nato någon gång i veckan, men byter lika snabbt tillbaka till oyster på min sub.
 
Har bara en klocka och har aldrig bytt läderbandet. Vilket leder vidare till frågan hur lång tid håller ett läderband av bra kvalité innan man bör byta ut det?
 

Sebastian

Breitling
Har bara en klocka och har aldrig bytt läderbandet. Vilket leder vidare till frågan hur lång tid håller ett läderband av bra kvalité innan man bör byta ut det?


Hur långt är ett snöre? Ett kvalitéts band håller länge, slit det med hälsan och den dagen du tycker det är tillräckligt nött, byt. Nog svårt att sätta ett utgångsdatum på den, alla sliter väll dom på olika sätt. =)
 

Forkylt

Omega
Byter ganska ofta. Skön känsla med nytt och fräscht läder emellanåt. Det kan VERKLIGEN göra skillnad för uttrycket.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Har inte bytt på länge. Under långa perioder får jag för mig att nu är det bara stållänk som gäller eller nu kör jag för alltid på Nato. Eftersom jag nu har jag kört samtliga klockor på stållänk i månader, är det väl förmodligen dags att gå in i en Nato-period :)
 

Sond

Patek
Finns ingen tidssystematik i mitt bytande. Av lust byter jag på en av klockorna ett par ggr/månad. Sedan byter jag för att matcha skor och bälte då och då. Jag tycker det är djävligt tråkigt, men jag har svårt för att inte köra skor, bälte och klockarmband i 3x svart/brunt. Jag tycker själv att det är lite överdrivet, men kan inte komma loss från tvångstankarna..:confused:. Problemet är ju att det stilmässigt är korrekt att matcha..:eek:.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Testar gärna på kammaren, men oftast har jag redan hittat det band jag gillar bäst, och kör på det. Finns länk, så är det allt som oftast det jag gillar mest.
 

Glidarn

Omega
Variation är alltid kul! Klockorna får nytt liv varje gång man byter!

Edit: byter när jag tröttnat
 
Topp