• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur paketerar ni? Paket på väg...

Donkii

Boushh
2-Faktor
Eftersom det finns paketöppningstråd så smaskar jag upp en paket på väg istället :)
Jag är liksom lite less på att i många fall få en klocka levererad i ett undermåligt emballage som i många fall innebär att klockan inte är i samma skick som när den skickades.

Tyvärr hade jag ingen kartong denna gång, så man får skapa lite :)

Såå.. hur gör ni när ni paketerar era klockor för leverans?

Detta paket är på väg till en medlem här på KS.

Startup:
WyG4tHu.jpg


Objekten:
jCbN99I.jpg


BNylDam.jpg


Packat i bubbel:
jMxFOpH.jpg


Speedmastern landar i en hårdplast förpackning:
47GLsAd.jpg


Därefter wellpapp:
yvxjVXH.jpg


Därefter ett varv till med wellpapp och bubbel:
YroU8O5.jpg


Och en massa tejp:
AY99EM6.jpg


Och så var det färdigt för leverans:
rT7gzoY.jpg
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Jag packar enligt mig själv extremt säkert, alltid med mkt bubbelplast (gör av med en rulle på 50m per år hehe) eller annat stabilt men mjukt material. Kartong eller någon annan hård yta ett måste över det. Detta gör jag oavsett prisklass på klockan, det finns inget tråkigare att öppna ett paket med en trasig klocka pga bristande emballage oavsett om köparen får pengarna tillbaka.
 

Horologist

Cartier
Kul tråd men har du tänkt på att mottagaren kanske vill själv göra en paketöppningstråd eller kanske vill visa klockorna men inte att hen köpt dem av dig?
Sen ..bubbelplast och wellpapp är ingen bra kombination som emballage, stöttåligt javisst men tryck och vassa hörn mm klarar det inte och framförallt inte postens eller annan paketleverantörs hantering av paket..."så skall vi se hur långt jag kan kasta detta paketet"
 

Fifflio

Panerai
2-Faktor
Kul tråd men har du tänkt på att mottagaren kanske vill själv göra en paketöppningstråd eller kanske vill visa klockorna men inte att hen köpt dem av dig?
Sen ..bubbelplast och wellpapp är ingen bra kombination som emballage, stöttåligt javisst men tryck och vassa hörn mm klarar det inte och framförallt inte postens eller annan paketleverantörs hantering av paket..."så skall vi se hur långt jag kan kasta detta paketet"
Här var det nedstämt, knäpp en öl, det är fredag.......
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Kul tråd men har du tänkt på att mottagaren kanske vill själv göra en paketöppningstråd eller kanske vill visa klockorna men inte att hen köpt dem av dig?
Sen ..bubbelplast och wellpapp är ingen bra kombination som emballage, stöttåligt javisst men tryck och vassa hörn mm klarar det inte och framförallt inte postens eller annan paketleverantörs hantering av paket..."så skall vi se hur långt jag kan kasta detta paketet"

Hmm, jag får ha det i åtanke till nästa gång i sånt fall. Dock har jag aldrig varit med om att det varit ett problem förr om jag ska vara ärlig. Speciellt inte heller då hela paketet är tejpat och då det är bubbelplast wellpapp i flera lager och en låda i hårdplast.
Jag skulle vara nöjd om mitt paket var paketerat som detta, då dem sällan håller speciellt hög standard på den punkten.

Sen vet han som köpt klockorna precis vad han köpt då han fått bilder osv. redan.. Så det är nog ingen större förlust.

Jag tror inte heller att posten kastar paketen likt en amerikansk fotboll :)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Ser la ok ut, men tänk på vad som påverkar urverk, höga accelerationer. Så packa inte för stumt för då kommer all kraft överföras till uret.
 
Vita handskar påminner mig om den gamla fina låten "runka mig med vita handskar på".
Vill du ha en afton av sexism och nazism så kan du googla på Johnny Bode. Mannen som skapade "Bordellmammas visor".
Packning sker bäst med tunna remsor rivna av dagstidningar, morgontidningar i undantagsfall.
Jag brukar svepa in klocka utan box i en plastkasse före tidningsremsepackningen.
 

calzone

Vacheron
Jag paketerar nästan alltid i kartong, Är det 10K + klockor så är det dubbla kartonger som gäller !
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Brukar köra en hård kartong, fylld med ihopknycklat tidningspapper. Klockan placeras i en liten plastpåse för att inte smutsas ner av pappret.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Precis detta som var tanken.. Alla gör olika så det är bara fint att få med sig andras åsikter :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det beror på hur själva klocklådan ser ut. Idag var det en dubbel låda, vilket gör att klockan ligger säkert från början. Därefter lade jag lite papper runt och lade den i en skokartong. Fyllde därefter upp tomrummen med kartong. Hade det däremot varit en enklare klocklåda och inte en dubbel-låda, så hade jag virat in lådan i bubbelplast eller motsvarande och därefter lagt den i en annan låda, samt fyllt upp tomrummen med något dämpande material.
 
Topp