• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur placerar ni klockan (ex. på ett bord)?

Hur lägger ni era klockor?

  • Upp och ner, på glaset

    Röster: 1 1.0%
  • På kronan

    Röster: 27 27.0%
  • På andra sidan (?)

    Röster: 72 72.0%

  • Totala väljare
    100

Johan M

Cartier
Kör oftast krona upp eller lite balansövningar :D

image.jpg

Den där modellen är underskattad, den borde få mer uppmärksam. Snygg och med en diskret GMT-funktion. Tummen upp för din De Ville!

Edit: jag glömde ju berätta att jag lägger mina klockor med tavlan upp. Om jag någon gång får för mig att lägga den på sidan så är det krona upp som gäller.
 

Pelarn

Patek
2-Faktor
Om jag tar av klockan så lägger jag den olika beroende på vad jag vill uppnå. Ex min AT går ca +2sek på armen, lägger jag den med krona ner så går den +-0 över natten.
Är klockan kvar på armen hamnar den under bordet:D
 

Akerhage

Cartier
Köpte mig en sådan här sak på Groupon, så tänkte jag kan hänga klockorna på den.
Nu e det ju bara skit som hänger där, fula armband + en fejk-klocka + en ful Nemesisklocka + Omegan då iof. Men det borde väl fungera fint att sätta dem på den?
gjw8KTH.jpg
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Sry, kapar tråden med något halvt OT men jag undrar om någon har tips på ett bra underlag att placera klockan på när man byter länk, rengör eller bara beundrar samlingen i största allmänhet?

Själv brukar jag lägga dyrgriparna på en kökshandduk (vilket känns sådär), hade gärna haft en typ "watch tray" som finns hos klockhandlarna. Helst utan märkesanknytning.

Såg att Hodinkee hade en riktig snygg liten läderbricka i senaste Talking Watches, någon som kan tipsa om var jag hittar något liknande?

Screen Shot 2015-01-12 at 16.25.29.png


Sök på ebay!
 

Tictac

Friends of KS
2-Faktor
Tar aldrig av mig klockan under dagtid (kontorsjobb). Om jag t ex ska på gymet tar jag min beater (som jag använder väldigt ofta annars också) den dagen. Tar jag av mig klockan lägger jag den alltid på ett mjukt underlag och på kvällen i en box med en kudde. En winder ska nog inhandlas inom kort.



liggande_dd.JPG


IMG_5628.JPG
 

Rödhaken

Breitling
Upp och ner känns ju inte jättesmart, men det har hänt att jag lagt den med tavlan uppåt (eftersom den klockan har läderarmband).
 
Topp