• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur placerar ni klockan (ex. på ett bord)?

Hur lägger ni era klockor?

  • Upp och ner, på glaset

    Röster: 1 1.0%
  • På kronan

    Röster: 27 27.0%
  • På andra sidan (?)

    Röster: 72 72.0%

  • Totala väljare
    100

JayLar

Rolex
2-Faktor
En fråga som angränsar till ämnet:

Jag har funderat en del på hur man hanterar sina klockor som sitter på länk. Ofta ser man att folk slänger runt med klockan utan att bekymra sig för att länken i sig kan repa baksidan av klockan eller själva länken. Själv är jag mån om att inte få repor någonstans på klockan och lägger den alltid på sidan med länken utsträckt i en cirkel bakom (om ni förstår vad jag menar), dvs så att inte länken ligger mot någon annan klockdel.

Hur ser ni på detta?
 

figaro

Cartier
2-Faktor
Är fortfarande ledsen över att alternativet " På länken, Tavlan upp" inte fanns med!

MEN!

Sen jag började läsa den här tråden och såg någons inlägg om Rolex Guide till hur man skyndar/saktar uret så har jag börjat anpassa mig. Går den några sekunder före, ja då sover den med kronan ner osv... Så detta ledde till något bra!
 

jabla

Sarlacc
På en egen liten fatboy-kudde...

GMT_Fatboy.jpg
 

SSL

Audemars
Letar klockbricka för två klockor. Orkar inte öppna klocklådan hela tiden så nu ligger både min o damens ovanpå lådan. Får googla lite watch tray hehe
 
Topp