Randel
Cartier
Jag har en Rolex 116710 (GMTIIc) som är daterad enligt cert till 2009. I slutet av juni stannade den trots att jag drar upp den då och då. Skumt, tänkte jag, så jag drog upp den 40-50 varv med kronan men inget hände. Jag vände och vred på den lite, och så gick den igång igen. Jag använde den en dag, men morgonen efter hade återigen stannat. Jag testade att dra fram den (att ställa den alltså) ungefär ett dygn bara för att se om det var något speciellt läge där den skulle gå igång igen (om visarna av någon anledning tog emot varandra i något läge) men inget hände. Jag lämnade in den till Bergströms i Malmö, och fick efter ett par dagar ett samtal från dem med beskedet klockan behövde servas. Fair enough, tänkte jag, eftersom den väl egentligen borde in på service detta eller kanske nästa år. Dock hajade jag till angående priset: 7.000:- skulle det gå på. Jag servade en 1675 inklusive byte av av glaset (plexi) och dessutom byte av några delar som inte ingick i själva basservicen. Det gick på ca 6.000:- och det var 2 år sedan. Men visst, priserna kan ju gå upp, vad vet jag. Hursomhelst, personen jag pratade med sa att polering ingår i priset, men jag bad dem om att inte polera den eftersom jag inte tyckte det behövdes, och för att jag inte vill "slita" på klockan genom att polera den.
Idag var jag och hämtade den, och fick mycket riktigt betala 7.000:- för kalaset. Jag var stressad eftersom jag hade mina två söner på 7 och 4 år med mig som fnattade runt i butiken samtidigt, så jag tänkte inte så mycket på det när jag betalade men väl i bilen slog det mig: Är det verkligen rimligt att man ska betala 7.000:- för en service där polering ingår, när poleringen inte är gjord? När jag bad om att de INTE skulle polera den så förutsatte jag att priset då borde bli lägre för servicen. Jag menar, det borde väl ändå ta några timmar att polera om det ska göras ordentligt? Bör man ta betalt för arbete som inte gjorts, bara för att jag bett dem om att inte göra det? Är det jag som är onödigt sniken här och tycker att Bergströms tagit lite väl mycket betalt eller hur resonerar ni andra?
Idag var jag och hämtade den, och fick mycket riktigt betala 7.000:- för kalaset. Jag var stressad eftersom jag hade mina två söner på 7 och 4 år med mig som fnattade runt i butiken samtidigt, så jag tänkte inte så mycket på det när jag betalade men väl i bilen slog det mig: Är det verkligen rimligt att man ska betala 7.000:- för en service där polering ingår, när poleringen inte är gjord? När jag bad om att de INTE skulle polera den så förutsatte jag att priset då borde bli lägre för servicen. Jag menar, det borde väl ändå ta några timmar att polera om det ska göras ordentligt? Bör man ta betalt för arbete som inte gjorts, bara för att jag bett dem om att inte göra det? Är det jag som är onödigt sniken här och tycker att Bergströms tagit lite väl mycket betalt eller hur resonerar ni andra?