Personliga kontakten samt historik spelar nog stor roll vad gäller "rabatt" på service/nyköp från AD.Skall kanske tillägga att jag var känd kund också.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Personliga kontakten samt historik spelar nog stor roll vad gäller "rabatt" på service/nyköp från AD.Skall kanske tillägga att jag var känd kund också.
Väldigt trist bara att de gick i konkurs.Personliga kontakten samt historik spelar nog stor roll vad gäller "rabatt" på service/nyköp från AD.
Tänkte höra med dig då du har koll på urmakarnas marginaler. Vad är det som har hänt sedan tex mj24 betala 5000 för två årsedan för en service och Randel skall få betala 7000 kr idag. 40% höjning på två år har delar,löner och andra kostnader blivit högre, eller är de skillnaden på klock modellerna.Kan säga att det är mycket jobb bakom en service, man brukar inte få rabatt på service även man är stamkund eftersom det är väldigt litet marginal.
Föreslår att du åker till Klarlunds i Köpenhamn istället.Förlåt att jag snor tråden lite.
Jag bor i Helsingborg och antar att nu när Carlssons inte finns så är Bergströms i Malmö närmsta AD?
Jag behöver nämligen göra tvärt om, jag behöver polera men inte serva, vet någon vad det kostar hos dem?
Tänkte höra med dig då du har koll på urmakarnas marginaler. Vad är det som har hänt sedan tex mj24 betala 5000 för två årsedan för en service och Randel skall få betala 7000 kr idag. 40% höjning på två år har delar,löner och andra kostnader blivit högre, eller är de skillnaden i klock modellen?
Kan beror på att de redan då hade så dålig marginal och behöver därför höja priset rejält för att det ska gå runt?Tänkte höra med dig då du har koll på urmakarnas marginaler. Vad är det som har hänt sedan tex mj24 betala 5000 för två årsedan för en service och Randel skall få betala 7000 kr idag. 40% höjning på två år har delar,löner och andra kostnader blivit högre, eller är de skillnaden i klock modellen?
Har aldrig fattat det där med att man ska dra av på priset..?
Om du köper en burgare på donken men inte vill ha saltgurka på, betalar du 8 istället för 10 kronor då?
Föreslår att du åker till Klarlunds i Köpenhamn istället.
http://www.klarlund.dk/pages/ure/urmagervaerksted/
Skicka ett mail och fråga vad det kostar.
Men det är ju inte samma klocka.Detta är verkligen vackert.................
Vad menar du?Detta är verkligen vackert.................
Men det är ju inte samma klocka.
Krons tar 6000kr och nymans 6600kr har jag för mig, vet ej vad Rob tar men 7000kr hor Bergströms låter inte helt orimligt.
Hur mkt jobb är det, alltså vad tar en service i tid?Kan säga att det är mycket jobb bakom en service, man brukar inte få rabatt på service även man är stamkund eftersom det är väldigt litet marginal.
Innebär det att det då är tabu att diskutera kostnaden för service, trots att diskussionen startades efter utförd service..
Har man råd att köpa en Rolex så bör man inte gnälla sen när en service kostar cash.
Har svårt att se vilka andra alternativ du skulle haft. Kanske borde startat tråden innan servicen blev utförd?
Ingen aning, men jag har hört mellan 2 och 4a timmar. Sen så ligger den väl kvar ett antal dagar för observation innan den blir utskriven.Hur mkt jobb är det, alltså vad tar en service i tid?
Ingen aning, men jag har hört mellan 2 och 4a timmar. Sen så ligger den väl kvar ett antal dagar för observation innan den blir utskriven.
Helt klart ska det vara så, men som kund bör man informera sig vad som gäller innan man lämnar in uret. I detta fall så tror jag att AD helt enkelt missat att inte dra av kostnaden för polering.För mig är det klart att priset i det här fallet skall vara lägre om vissa tjänster, som t ex polering välj bort.
Mindre tid/resurser spenderas på objektet, således en mindre kostnad för utföraren.
Med all respekt, men läste du verkligen mitt första inlägg ordentligt? Jag har inga problem med att en service på en klocka kostar pengar, och jag har ärligt talat svårt att förstå hur mitt inlägg kan tolkas som att jag gnäller över att en service kostar pengar. Min poäng i mitt första inlägg var huruvida det är rimligt att ta lika mycket betalt för en tjänst som inte är utförd; en tjänst som hos t.ex. Nymans enligt prislistan kostar ungefär 1.000:- att utföra (deras pris för polering inkluderar täthetskontroll, och drar man bort priset för en täthetskontroll från de priset hamnar man på 1.000.
Har man råd att köpa en Rolex så bör man inte gnälla sen när en service kostar cash.
Har svårt att se vilka andra alternativ du skulle haft. Kanske borde startat tråden innan servicen blev utförd?
Med all respekt, men läste du verkligen mitt första inlägg ordentligt? Jag har inga problem med att en service på en klocka kostar pengar, och jag har ärligt talat svårt att förstå hur mitt inlägg kan tolkas som att jag gnäller över att en service kostar pengar. Min poäng i mitt första inlägg var huruvida det är rimligt att ta lika mycket betalt för en tjänst som inte är utförd; en tjänst som hos t.ex. Nymans enligt prislistan kostar ungefär 1.000:- att utföra (deras pris för polering inkluderar täthetskontroll, och drar man bort priset för en täthetskontroll från de priset hamnar man på 1.000.