• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur ser din ASIATISKA klocksamling ut, idag?

Case

Panerai
Försöker ju banta ner antalet så just nu är de inte så många.

Casio
IMG_4113.JPG

IMG_7125.JPG

Mudmaster

SEIKO
DSC_1301.JPG

Credor GCBP997

IMG_0040.JPG

SII

IMG_4715.JPG

PADI

IMG_8600.JPG

6159-7001, 1969.

IMG_0519.JPG

7c46-7009

IMG_0002.JPG

Alba, min sons men den är inte så poppis än så jag har den som nattbeater. Just nu har jag inget sug efter någon mer asiatisk klocka men det förändras nog imorgon. :D
En sån där Alba borde jag jaga rätt på. Bra value för inga pengar.

Har du sålt Sarg007? Den ville ju jag ha!
 

Case

Panerai
Tack. Det är en SKX 009. Originallänken, en "jubilee" byttes ut till en "presidentlänk" från min gamla SKX007.
Tycker presidentlänken är bäst i alla situationer.
Jag har bara testat orginal jubilee, som är sjukt rasslig för en så tung klocka, och Strapcode Super Oyster, som jag gillar skarpt. Är president mer följsam än oyster?
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Jag har bara testat orginal jubilee, som är sjukt rasslig för en så tung klocka, och Strapcode Super Oyster, som jag gillar skarpt. Är president mer följsam än oyster?

Många älskar jubileé på SKX. Smaken är nog delad men för min del är jag inte förtjust i Seikos jubileé. Rasslar för mycket och klockan känns rätt ostadig på handleden. Presidentlänken är lite mindre följsam eftersom den har färre länkdelar, men är desto stadigar. Oystern känns stel som en pinne i jämförelse.
 

Case

Panerai
image.jpeg
image.jpeg
Äntligen har jag hittat och beställt en Citizen Record Master. Har letat rekordlänge. Helt original och min första Flyback Chrono i samlingen.
Lyckan är Total och väntan är olidlig. :D
Bra namn och väldig snygg klocka. Lite Speedy vibbar, men egen. Vad är det för årsmodell?
 

Case

Panerai
Jag är en av väldigt få på detta forum som inte är någon större fan av sportklockor men den var ett loppisfynd förra våren så den fick följa med hem, för rätt pris kan vad som helst hamna i samlingen.
Jag hade en likadan, men sålde då den var för stor på min handled. En av de snyggare multifunktionsklockorna IMHO. Smiley LCD'n rockar.
 
Topp