• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur ser din ASIATISKA klocksamling ut, idag?

lofgreno

Audemars
Såhär! Funderar dock på att kränga Seikon. Ingen handledstid på den längre...
20170216_102551.jpg
 

Kattvakt

Panerai
2-Faktor
B80czVU.jpg

Så här ser den ut i dag.
–En Orient "Polaris" GMT DJ05001W0
–En Orient "Bambino" v2 g2 AC00006B
–En Seiko SKX007
–En Casio "terrorist" F91-W

Seikon är visst inte använd/uppdragen på länge, så den har stannat sedan någon vecka. Bambinon har fortat sig några minuter, får se till att justera den. GMT:n och terroristen håller tiden någorlunda hyfsat.

Jag kan meddela att jag har inte ett utan hela två stycken paket – från olika håll – på ingång, innehållandes japanska klockor.
–En Casio "nördklocka" DBC-32-1AES
–En Orient Star WZ0291EL
 

Kattvakt

Panerai
2-Faktor
Vart tog stjärnan vägen då? :)

Den är avbeställd. Efter att jag beställd den kände jag att jag nog ville fundera en sväng till, om jag eventuellt ville ha en annan modell eller inte. Sedan blev jag tvungen att uppsöka tandläkare efter en oväntad incident, vilket kostade en slant. Inköpet av nästa klocka får kanske vänta ett litet tag.

Jag kommer dock eventuellt att åka ner till Asien lite senare i år, så jag kanske köper något där i stället. Vi får se.
 

leiden

Rolex
Den är avbeställd. Efter att jag beställd den kände jag att jag nog ville fundera en sväng till, om jag eventuellt ville ha en annan modell eller inte. Sedan blev jag tvungen att uppsöka tandläkare efter en oväntad incident, vilket kostade en slant. Inköpet av nästa klocka får kanske vänta ett litet tag.

Jag kommer dock eventuellt att åka ner till Asien lite senare i år, så jag kanske köper något där i stället. Vi får se.
Förstår, det är sånt som händer! Besöker du Asien lär du garanterat komma hem med fler saker än du tänkt dig :)
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Jag förstår. Själv försöker jag ju som sagt hålla mig till 3+1 evig keeper. Vad är det för ref på GS? Lever den upp till förväntningarna?
Missade denna, sorry.
GS är SBGX093. Recension är på väg, men det korta svaret är ja. Det är visserligen den dyraste klockan jag äger (med knapp marginal), men också den finaste med hästlängder. Överraskande tung. Jag är ruskigt nöjd!
 

Thyrhes

Breitling
Har en Seiko SNZF17K1 som är odödlig. Använder den till det mesta slit-och-släng aktiviteter och har tickat felfritt i ca 6 år. Tappar 20-40 sekunder per dygn men vem bryr sig om det? Finns inget ont att säga om dessa ur.
 

Antman

Breitling
IMG_3258.JPG

Femtal i Seiko :)

Från toppen:
Seiko Sun065 Kinetic Padi
Seiko skx007
Seiko "Blumo" SBDC003
Seiko Sarb035
Seiko Monster Srp309

Funderar på att byta ut Padin mot en sarb017, så man får in en grön seiko i samlingen :)
 
Topp