• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur ser din "samling" ut idag?

Ricrob

Patek
Dags för en ny samlingstråd tycker jag!

Jag satt och skrev nyss på min tomhetstråd och dunkade in en samlingsbild i slutet, när det slog mig att samlingsbilder är kanske de roligaste bilderna! Dagens klocka och actionbilder/wristshots i all ära men en skön samling är roligare!

Jag börjar och som ni ser, ingen skryt-tråd, utan bara en tråd med bilder på samlingar! ;)

D1BF96DB-8F48-4E80-A913-6DAAF44711C2-4624-00000CE29CCA1B21.jpg
 

Ricrob

Patek
vekktah skrev:
aqua.jpg


here it is.

Den tomma platsen skulle kunna hålla en : Sub C, Tudor Pelagos, Bell & Ross Br 02-92, Sinn 103, Heuer Bund.
Men kommer nog prioriteras för en Oris Chronoris som jag sålde utan att inse dess fulla kvalitet.
Snyggt! Klämde på Spencers Chronoris på senaste gtg't och den var onekligen porrig!
 

Ricrob

Patek
vaniljglass skrev:
Såhär såg den ut för ett par månader sedan..

ilkRq.jpg


Sedan dess har Subben och Speedyn lämnat, och en GMTc tillkommit.

Och snart lämnar även min 1675.

HSWqv.jpg

jPJYf.jpg
Mycket trevligt! Innebär det att du idag eller så snart 1675'an lämnat sitter med GMT-C och Longine'n kvar?

Ps. de gånger jag funderat på att byta fler mot en, så är det ärligt talat en sådan GMT-C, som ligger bra till! Ds.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Det som är kvar efter down sizingen..

116A297A-AEBB-45DA-BE33-8BF5976DF0F4-3647-000003E8432D821A.jpg


På pluss sidan finns att jag har de klockor jag vill ha.
På minus sidan att det inte finns något längre därute som jag suktar efter..
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Ricrob skrev:
vaniljglass skrev:
Såhär såg den ut för ett par månader sedan..

ilkRq.jpg


Sedan dess har Subben och Speedyn lämnat, och en GMTc tillkommit.

Och snart lämnar även min 1675.

HSWqv.jpg

jPJYf.jpg
Mycket trevligt! Innebär det att du idag eller så snart 1675'an lämnat sitter med GMT-C och Longine'n kvar?

Ps. de gånger jag funderat på att byta fler mot en, så är det ärligt talat en sådan GMT-C, som ligger bra till! Ds.

1675an är inne på sin sjunde eller åttonde vecka inne på service. Så fort den är klar så skickas den iväg.

Den ersätts av en riktig graal för min del :)
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Spencer66 skrev:
Det som är kvar efter down sizingen..

116A297A-AEBB-45DA-BE33-8BF5976DF0F4-3647-000003E8432D821A.jpg


På pluss sidan finns att jag har de klockor jag vill ha.
På minus sidan att det inte finns något längre därute som jag suktar efter..

Efter ditt inlägg tappar man nästan lusten att visa sin egen samling, riktigt tunga klockor du har rakt igenom! ;)
 

Ricrob

Patek
Spencer66 skrev:
På pluss sidan finns att jag har de klockor jag vill ha.
På minus sidan att det inte finns något längre därute som jag suktar efter..
Mmm, det finns faktiskt en eller två klockor där som jag också vill ha! Din vita Daytona är i mitt tycke den snyggaste Rollen någonsin. Testade en kompis sådan för ett tag sedan och fick sjuka "vill ha" känslor! Hans hade sifferindex och Zenithverk, är det liknande din? Vad har du för tankar om GMT-C'n för övrigt?

Fet samling Spence!
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Ganska få men tycker de kompletterar varandra ganska bra. Skulle vilja skaffa en vintage-daytona men känner inte riktigt att jag kan motivera pengen. Bara för mycket pengar som det är nu. Eventuellt så kan en tropical speedy 321 dämpa begäret av en Rolex kronograf. Vi får se.. :)

11-4.jpg
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Ricrob skrev:
Spencer66 skrev:
På pluss sidan finns att jag har de klockor jag vill ha.
På minus sidan att det inte finns något längre därute som jag suktar efter..
Mmm, det finns faktiskt en eller två klockor där som jag också vill ha! Din vita Daytona är i mitt tycke den snyggaste Rollen någonsin. Testade en kompis sådan för ett tag sedan och fick sjuka "vill ha" känslor! Hans hade sifferindex och Zenithverk, är det liknande din? Vad har du för tankar om GMT-C'n för övrigt?

Fet samling Spence!

Nix jag har Rolex eget, är faktiskt inte intresserad av den utan inhouse..
GMT-C är en fantastisk Rolex och faktiskt min första. Jag kommer aldrig sälja den vilket kanske talar om vad jag tycker om den:)
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Porsan skrev:
Så här ser min ut just nu, har dock inte det angenäma problemet som Spencer har. Hos mig finns det fortfarande många klockor där ute som jag suktar efter, men pengarna räcker liksom inte till...

80D59F08-6BF4-4C95-B544-C046B1EC9A83-296-000000D15F49D031_zps0ab998c4.jpg

B90A209D-C606-4750-A059-C6FBD415FA4F-3321-0000078FF3DDDC88.jpg

DSC00511.jpg

DSCF1644.jpg

33378D97-A33F-4374-9581-3FDD648A9D47-8577-00000989E4C6307D.jpg

Tycker du nog har en grym samling utan några svaga kort! Sådant uppskattas från min sida.
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Spencer66 skrev:
Ricrob skrev:
Spencer66 skrev:
På pluss sidan finns att jag har de klockor jag vill ha.
På minus sidan att det inte finns något längre därute som jag suktar efter..
Mmm, det finns faktiskt en eller två klockor där som jag också vill ha! Din vita Daytona är i mitt tycke den snyggaste Rollen någonsin. Testade en kompis sådan för ett tag sedan och fick sjuka "vill ha" känslor! Hans hade sifferindex och Zenithverk, är det liknande din? Vad har du för tankar om GMT-C'n för övrigt?

Fet samling Spence!

Nix jag har Rolex eget, är faktiskt inte intresserad av den utan inhouse..
GMT-C är en fantastisk Rolex och faktiskt min första. Jag kommer aldrig sälja den vilket kanske talar om vad jag tycker om den:)

Kan bara hålla med, skulle jag bli tvungen att sälja allt utom en så skulle jag behålla GMTc!
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Spencer66 skrev:
Det som är kvar efter down sizingen..

116A297A-AEBB-45DA-BE33-8BF5976DF0F4-3647-000003E8432D821A.jpg


På pluss sidan finns att jag har de klockor jag vill ha.
På minus sidan att det inte finns något längre därute som jag suktar efter..
Försvunnit några här ser jag. :)

Dock sjuk kvalitet på det som är kvar. Skicket på dina sportrollar är av en annan värld. Vad används mest i det dagliga livet?
 
Har ingen samling och är ingen klocksamlare (även om jag samlar på allt annat) och mest pga av att jag inte har ekonomin för det...

Jag anser mig själv vara brukare av klockor och mitt kortsiktiga mål att att sälja alla lågbudget dinkor som ALDRIG används ändå och bara ha 3 premium klockor, SubC , Panerai PAM112 och lägga till en Panerai Radiomir och på det sättet täcka in lite olika användning områden...

SubC - Lyxbeater på länk pallar som det mesta
PAM112 - Rolig klocka som passar till det mesta och varvar mellan Ammoband och Gummi (Gummibandet är nog favoriten)
Panerai Radiomir - Tänkt som dressklocka (model fetare) på mer dressat läder eller kroko

Sedan har vi en doldis och det är Min Aqualand som används som 'fulbeater' dvs till riktigt smutsiga jobb och saker som innebär cement, sten osv...

Sedan så skulle jag villa addera en Submersible nån dag för att ha alla 'serier' hos Panerai (kanske man är samlare ändå?)

Njaa, det blev 4 st och det bör jag klara mig på, men sedan SKA jag ha en AP Diver eller nån annan Offshore nån dag men det kanske dröjer men man ska ha mål...

Så här ser boxen ut idag(-Factor-X)

DDDA8E49-C878-4C1A-9489-36E331423CA6-12674-00000CF4035F8447.jpg
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Per skrev:
Spencer66 skrev:
Det som är kvar efter down sizingen..

116A297A-AEBB-45DA-BE33-8BF5976DF0F4-3647-000003E8432D821A.jpg


På pluss sidan finns att jag har de klockor jag vill ha.
På minus sidan att det inte finns något längre därute som jag suktar efter..
Försvunnit några här ser jag. :)

Dock sjuk kvalitet på det som är kvar. Skicket på dina sportrollar är av en annan värld. Vad används mest i det dagliga livet?


De tre stollarna i mitten 1675, 1655 samt 1680.
När jag köpte 1655 var jag tvungen att sälja en 16570, en 16713, en 16753 och en Tudor Chrono och ändå räckte inte det..
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
masterkiller skrev:
Har ingen samling och är ingen klocksamlare (även om jag samlar på allt annat) och mest pga av att jag inte har ekonomin för det...

Jag anser mig själv vara brukare av klockor och mitt kortsiktiga mål att att sälja alla lågbudget dinkor som ALDRIG används ändå och bara ha 3 premium klockor, SubC , Panerai PAM112 och lägga till en Panerai Radiomir och på det sättet täcka in lite olika användning områden...

SubC - Lyxbeater på länk pallar som det mesta
PAM112 - Rolig klocka som passar till det mesta och varvar mellan Ammoband och Gummi (Gummibandet är nog favoriten)
Panerai Radiomir - Tänkt som dressklocka (model fetare) på mer dressat läder eller kroko

Sedan har vi en doldis och det är Min Aqualand som används som 'fulbeater' dvs till riktigt smutsiga jobb och saker som innebär cement, sten osv...

Sedan så skulle jag villa addera en Submersible nån dag för att ha alla 'serier' hos Panerai (kanske man är samlare ändå?)

Njaa, det blev 4 st och det bör jag klara mig på, men sedan SKA jag ha en AP Diver eller nån annan Offshore nån dag men det kanske dröjer men man ska ha mål...

Så här ser boxen ut idag(-Factor-X)

DDDA8E49-C878-4C1A-9489-36E331423CA6-12674-00000CF4035F8447.jpg

Där är jag med dig till 110%. Jag samlar inte heller på klockor, utan köper och använder pga att jag tycker att det är kul.
Det är en hobby och ett intresse att köpa, sälja och bruka klockor. Men någon samlare lär jag nog aldrig bli.

Jag hade gärna haft en mängd klockor att välja mellan. Men tyvärr finns det inte oändligt med pengar.. Och klockor är inte gratis! Inte de jag helst av allt vill ha i alla fall.....
 

Camo00

Patek
Här är min "samling" såhär långt...

Fattas gör min vintage-Oris som är hos urmakaren! :)

Min första automat är också på väg med posten...


 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Spencer66 skrev:
Det som är kvar efter down sizingen..

116A297A-AEBB-45DA-BE33-8BF5976DF0F4-3647-000003E8432D821A.jpg


På pluss sidan finns att jag har de klockor jag vill ha.
På minus sidan att det inte finns något längre därute som jag suktar efter..
VARFÖR får 1655:an INTE sitta på en kudde!?
 

Ricrob

Patek
Camo00 skrev:
Här är min "samling" såhär långt...

Fattas gör min vintage-Oris som är hos urmakaren! :)

Min första automat är också på väg med posten...


Du måste byta bildprogram! Det går inte ens att se vad det är när man zoomar in...
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Hur ser din "samling" ut idag?

Ricrob skrev:
Camo00 skrev:
Här är min "samling" såhär långt...

Fattas gör min vintage-Oris som är hos urmakaren! :)

Min första automat är också på väg med posten...


Du måste byta bildprogram! Det går inte ens att se vad det är när man zoomar in...
Jag veeet. Fattar ingenting, detta var första försöket med Photobucket från laptop. Testat med mobilen och genom att bara ladda upp direkt på websidan. Inget funkar... Det gör mig vansinnig... :/
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Hur ser din "samling" ut idag?

Gör ett nytt försök att lägga upp bild på lilla samlingen billiga batteridrivna... :)
9yjagehe.jpg
 
Topp