• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur ser din "samling" ut idag?

Skanes

Omega
Min lilla
20170601_154353.jpg
samling i dagsläget
Riktigt bra! Hade utan problem kunnat klara mig med den lilla samlingen godbitar :D
 

fseriksson

Breitling
Är rätt ny på sidan, och i klockknarkandet också för den delen. Har grävt tillbaka i tråden en bra bit men inte hittat en enda Navitimer. För mig som novis är topp tre på ikonlistan: Submariner, Speedmaster och just Navitimer. Jag är själv lite kluven till den men trodde den skulle vara mer populär. Men vilka jävla samlingar vissa sitter på! Grymt kul att gräva i tråden. Här är min nybörjarsamling. Jag är ganska nöjd som den ser ut nu. Behöver bara lite nya band till dem, framförallt snkl23an längst till vänster, den får bo på nato så länge.
IMG_20170529_195247.jpg

Ref på Orient pandan? :) var hittade du den?
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
Gedigen samling! Lite blown away med tanke på att det där säkerligen är mer kapital än vad gemene man har i sitt hus! Snyggt jobbat! :)
Av ren nyfikenhet... hur har du burit dig åt? :cigar:

Tack :)
Vägen har varit lång och krokig men målmedveten..
Ska inte sticka under stol med att de senaste åren har varit ganska lyckosamma och de "monitära" medlen har börjat komma i kapp drömmarna något :)
Dessutom lägger jag stor del av mitt överskott på just klockor, då det varit mitt stora intresse under många år, men som du ser ett par poster upp så är det annat som börjar locka.
Tyvärr (?) har jag en förmåga att bli lite manisk i mina intressen :D
 
Senast ändrad:

JB_XII

Rolex
Tack :)
Vägen har varit lång och krokig men målmedveten..
Ska inte sticka under stol med att de senaste åren har varit ganska lyckosamma och de "monitära" medlen har börjat komma i kapp drömmarna något :)
Dessutom lägger jag stor del av mitt överskott på just klockor, då det varit mitt stora intresse under många år, men som du ser ett par poster upp så är det annat som börjar locka.
Tyvärr (?) har jag en förmåga att bli lite manisk i mina intressen :D

Tack för ditt svar! Och grattis till framgångarna.
Väldigt skönt att få ett avslappnat svar trots att finansiella element är involverade i frågan.
Sverige är tyvärr väldigt inskränkt med att framgång är något styggt och inget man skall stoltsera med. Jag ser på det tvärtom, tusan va kul det är att se människor lyckas med sånt de brinner för!

Roligt att höra att ditt intresse också speglas i framgången och inte enbart för att man är likvid för det.

Hoppas du fortsätter lockas och att både båt-/bildrömmar uppfylls! :)

Btw, jag är lika manisk när jag blir intresserad av något. Skall bara lösa tillgångarna för att gå hela vägen i det man åtror ;)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tack :)
Vägen har varit lång och krokig men målmedveten..
Ska inte sticka under stol med att de senaste åren har varit ganska lyckosamma och de "monitära" medlen har börjat komma i kapp drömmarna något :)
Dessutom lägger jag stor del av mitt överskott på just klockor, då det varit mitt stora intresse under många år, men som du ser ett par poster upp så är det annat som börjar locka.
Tyvärr (?) har jag en förmåga att bli lite manisk i mina intressen :D
Köp en båt, då har du ett evigt svart hål att slänga pengar i. :D
 

rdianat

Cartier
2-Faktor
Funderar på att sälja några ur samlingen.
Därför passar det väl med en ögonblicksbild innan förändringen? :)
Föreslår att du gör dig av med YM, den där gulgulds-AP:n, Nautilus med vit tavla, båda Tudor (fina men kronan stör mig), och behåller resten! Fortfarande en skön bredd på samlingen. Tycker att Lange 1 (min drömklocka, om än i platinum) och Calatravan kompletterar varandra fint. Tsm med den där guld-Nautilusen och DD platinum täcker du ledigt in 3-4 nivåer av "dress" om det nu skulle behövas. IWC, sub, DD och och AP RO fixar ju ledigt alla andra dagar i veckan.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Funderar på att sälja några ur samlingen.
Därför passar det väl med en ögonblicksbild innan förändringen? :)
Det beror på hur dyr båt/bil du letar efter, men skulle jag behålla tre så skulle det bli den vita PP, AP med blå tavlan och Lange Söhne. De är ju otroliga klockor! Det är de andra också, men om man nu måste....
 
Senast ändrad:

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Funderar på att sälja några ur samlingen.
Därför passar det väl med en ögonblicksbild innan förändringen? :)
Lite tråkigt att dina tre koolaste är Pateks. Jag hade kört på calatravan, årskalendern i guld och en plast-ROO eller RM när man känner sig vulgärt sportig/bankrånare. Annars får det bli en Patektrippel.
 
Topp