• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur ser din "samling" ut idag?

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Har redan en lite mindre båt och dessutom har jag haft sportbilar så är inte främmande för svarta hål :D
(Men som allt annar roligt så är det så klart en investering. "Jorå för fan, den kommer att stiga i värde")

Till skillnad från moderna Mercor, Ferror och annat löst så finns det ju dock en reell möjlighet att en 190 kommer att stiga!

Bra smak - en av forumets roligaste moderna samlingar enligt mig - och så gammel 190 och en Axopar på det (gillar ju gammalt skrot i de flesta fall men en modern Axopar/XO/Hydrolift/Anytec lockar)! Jag är imponerad! :)
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
Till skillnad från moderna Mercor, Ferror och annat löst så finns det ju dock en reell möjlighet att en 190 kommer att stiga!

Bra smak - en av forumets roligaste moderna samlingar enligt mig - och så gammel 190 och en Axopar på det (gillar ju gammalt skrot i de flesta fall men en modern Axopar/XO/Hydrolift/Anytec lockar)! Jag är imponerad! :)

Oj, tack! :)
Vette fåglarna om pengarna räcker till båda men jag har en sparad sökning på 190 SL och Axopar på Blocket och sitter och uppdaterar frenetiskt..
Har en kompis med en Axopar 28 Open Cabin och den är så rätt på alla sätt.
Tar sjön fantastiskt, fartresurser som räcker och blir över, stora ytor att vara på samt ett krypin om det börjar blåsa. Dessutom en bowrider så dottern + kompisar kan sitta fram och skrika när man hoppar mellan vågorna :D Lägg till ett utseende som ser både modern och cool ut.
Nu tittar jag på den lite mindre 24 fotarn men samma gäller där :) Eller en Husky R8S.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Oj, tack! :)
Vette fåglarna om pengarna räcker till båda men jag har en sparad sökning på 190 SL och Axopar på Blocket och sitter och uppdaterar frenetiskt..
Har en kompis med en Axopar 28 Open Cabin och den är så rätt på alla sätt.
Tar sjön fantastiskt, fartresurser som räcker och blir över, stora ytor att vara på samt ett krypin om det börjar blåsa. Dessutom en bowrider så dottern + kompisar kan sitta fram och skrika när man hoppar mellan vågorna :D Lägg till ett utseende som ser både modern och cool ut.
Nu tittar jag på den lite mindre 24 fotarn men samma gäller där :) Eller en Husky R8S.

Håller med: både Axopar och XO har en riktigt lyckad design med modern känsla!
 

viwe

Panerai
2-Faktor
Skall försöka hålla mig till principen "3 klockor är vad jag behöver".
Dvs
1. Arbete/Beater Quartz klockan
2. Inte så mycket arbete/Ledig klockan
3. Den fina klockan
Dagens uppställning efter en hel del in/ut dom senaste månaderna. Känns dö-tryggt för närvarande.
fullsizeoutput_48.jpeg
 

Ingenjören

Panerai
2-Faktor
Skall försöka hålla mig till principen "3 klockor är vad jag behöver".
Dvs
1. Arbete/Beater Quartz klockan
2. Inte så mycket arbete/Ledig klockan
3. Den fina klockan
Dagens uppställning efter en hel del in/ut dom senaste månaderna. Känns dö-tryggt för närvarande.
fullsizeoutput_48.jpeg
Är du nöjd, checka ut från KS omedelbart! Inte en chans att man "sitter nöjd" så länge man snurrar runt här:banghead:
 

rdianat

Cartier
2-Faktor
@krämbulle & @Niklas, ang. värdeökning på 190 SL; Håller med till fullo. En bekant har en schysst 190 SL (silver med röd läderklädsel) som inte är i nyrenoverat skick, men riktigt bra originalskick, som han köpte för 150kSEK för många år sedan. Den är ju som ni vet värd lite mer idag. :pompus: Men det är ju bara att kolla på gamla S-klass coupé och cab för att snabbt konstatera att det fortfarande finns stor potential. 190 SL är oerhört vacker och charmig, och har ju direkt anknytning till de samtida måsvingarna vilket nog många inte inser. Föredrar personligen 190 SL jmf med 300 SL i cabrio-utförande.
 
Senast ändrad:

Atnot

Omega
2-Faktor
Tissot Seastar 1000
G-Shock Rangeman
Terroristklocka
PAM005
Bulova Moonwatch

Ganska nöjd med "samligen". Klara väl de flesta utmaningarna. Saknar väl en dressad dinka men med läderband funkar både bulova och pannan.
IMG_20170612_233739.jpg
 

JoeBravoe

Cartier
Fick hem min tredje klocka idag. Krävs väl åtminstone 3 för att det ska kallas samling :) Mina Raybans vill va med på kort också.
 

Bilagor

  • 20170615_164957.jpg
    20170615_164957.jpg
    121.1 KB · Visningar: 182

ClubSY

Omega
En fråga till er med en stor samling. Använder ni alla klockor? Känner att jag själv skulle ha svårt att gå från en favorit.
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
En fråga till er med en stor samling. Använder ni alla klockor? Känner att jag själv skulle ha svårt att gå från en favorit.
Intressant fråga. Min samling är inte jättestor, men när jag köpte min favorit så blev det att jag tvingade mig själv att använda de andra också. Resultatet blev att jag använde de andra mer.
 
Topp