• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur ser din "samling" ut idag?

_jonte

Patek
Re: Sv: Hur ser din "samling" ut idag?

Per skrev:
Har downsizat rejält. Just nu bara dessa två kvar samt ett par Seikos i någon låda. Är ganska nöjd som det är även om jag överväger att skaffa mig en Jaeger LeCoultre Moon 39 som dressare.

4-12_zps8ffa1a79.jpg
Inte fy skam!
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Per skrev:
Har downsizat rejält. Just nu bara dessa två kvar samt ett par Seikos i någon låda. Är ganska nöjd som det är även om jag överväger att skaffa mig en Jaeger LeCoultre Moon 39 som dressare.

4-12_zps8ffa1a79.jpg
Fina klockor det där!
 

Kson

Patek
2-Faktor
theargonaut skrev:
Kson skrev:
Musse pigg klockan är min första klocka som barn, kommer inte ihåg ålder men vet bara att jag väldigt liten. Kunde självklart inte klocklan men visst skulle man ha en :D

De två gulduren är från äldre släktingar, sen kommer vi till min Pulsar etr är min andra klocka i mitt liv som jag måste ha kvar då den har fått följa med bra länge den med :)

För några månader sen sålde jag av lite ur för att köpa en Rolex men det får vänta då jag vill spara lite mer, så min "samling" är inte så stor...



/ Kson
Spännande @Kson! Vad siktar du på för Rolle, som ska komplettera Musse Pigg då, om jag får fråga?

Ha ha!! Den jag siktar på är Gmt 16710 :) Men kommer säkert ändra mig..
 
Senast ändrad:

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Per skrev:
Har downsizat rejält. Just nu bara dessa två kvar samt ett par Seikos i någon låda. Är ganska nöjd som det är även om jag överväger att skaffa mig en Jaeger LeCoultre Moon 39 som dressare.

4-12_zps8ffa1a79.jpg
Oj @per, vilken skräll! Du hade ju typ en av de mest balanserade samlingarna tidigare! Du har i alla fall behållt det gottigaste, och en JLC skulle ju sitta som en en smäck i en trio!
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Re: Hur ser din "samling" ut idag?

masterkiller skrev:
Per skrev:
Har downsizat rejält. Just nu bara dessa två kvar samt ett par Seikos i någon låda. Är ganska nöjd som det är även om jag överväger att skaffa mig en Jaeger LeCoultre Moon 39 som dressare.

4-12_zps8ffa1a79.jpg

Varför fick APn lämna?
Inser att jag låter som en annan användare nu men jag tyckte den var för tung. Den tjocka länken satt inte alls skönt på mig vilket gjorde att jag bara använde den ett par, tre dagar i månaden. Tanken är att eventuellt skaffa nya 15202 senare när den finns tillgänglig på andrahandsmarknaden. Den bärs ganska mycket lättare då länken är tunnare.

Ska sägas att det mest är personal preference. Jag upplever detta med väldigt många moderna klockor och då AP:n åt en stor del av klockbudgeten så var det bättre att den fick lämna istället för att bara ligga och se snygg ut i klocklådan.
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Re: Hur ser din "samling" ut idag?

Per skrev:
Har downsizat rejält. Just nu bara dessa två kvar samt ett par Seikos i någon låda. Är ganska nöjd som det är även om jag överväger att skaffa mig en Jaeger LeCoultre Moon 39 som dressare.

4-12_zps8ffa1a79.jpg

Nåja, en schysst straight lug-speedy också... sen är det väl klart... :)
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
NiklasArvid skrev:
Nåja, en schysst straight lug-speedy också... sen är det väl klart... :)
Haha :)

Helt rätt Niklas. Tyvärr kom Speedy-spåret av sig lite över jul då jag lånade tillbaka min gamla 105.012. De är toknice men tyvärr påminnde det mig bara varför jag gjorde mig av med den. En vacker dag ska jag försöka lura dig att få testa din. Då kanske jag inser att en straight lug är det jag saknat hela tiden. :)
 

Camo00

Patek
Just idag ser den ut såhär:

IMG_0843_zpsf85a62bd.jpg


Översta raden, från vänster:
Jacques Lemans F1 quartz
Bernhardt Globemaster
Bulova Caravelle
Atlantic Världsmästarur

Nedersta raden, från vänster:
Yema
Oris
Seiko 5
Omega Seamaster DeVille
Seiko Superior SSA057
Citizen Automatic
 
Camo00 skrev:
Just idag ser den ut såhär:

IMG_0843_zpsf85a62bd.jpg


Översta raden, från vänster:
Jacques Lemans F1 quartz
Bernhardt Globemaster
Bulova Caravelle
Atlantic Världsmästarur

Nedersta raden, från vänster:
Yema
Oris
Seiko 5
Omega Seamaster DeVille
Seiko Superior SSA057
Citizen Automatic
Börjar bli några dinkor nu härligt!
Ska försöka ta en bild på min lilla hög av klockor

Mvh
Anders P
 

Wi

NLA
2-Faktor
theargonaut skrev:
Wii skrev:
Luggarna på den där CITYn är helt fantastiska!
Ok, tack @Wii, men tyvärr ser jag inte riktigt det fantastiska med luggarna, men upplys mig mer än gärna :)

Ja du..jag vet inte riktigt vad det är, men enligt mig ändrar luggarna hela designen på klockan. De är riktigt tjocka och det känns som underdelen av boetten går upp lite och möter från ovan luggarna, så att de blir tjocka och typ ordentliga! De vävs samman….aja…går inte att förklara, men jag var nära på att köpa den där klockan enbart för luggarna!
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Wii skrev:
theargonaut skrev:
Wii skrev:
Luggarna på den där CITYn är helt fantastiska!
Ok, tack @Wii, men tyvärr ser jag inte riktigt det fantastiska med luggarna, men upplys mig mer än gärna :)

Ja du..jag vet inte riktigt vad det är, men enligt mig ändrar luggarna hela designen på klockan. De är riktigt tjocka och det känns som underdelen av boetten går upp lite och möter från ovan luggarna, så att de blir tjocka och typ ordentliga! De vävs samman….aja…går inte att förklara, men jag var nära på att köpa den där klockan enbart för luggarna!

Jag förstår dig, var det snyggaste på hela klockan (låter sinnessjukt men gjorde att den blev så bra på Nato) :)
 

Wi

NLA
2-Faktor
Jockinho skrev:
Wii skrev:
theargonaut skrev:
Wii skrev:
Luggarna på den där CITYn är helt fantastiska!
Ok, tack @Wii, men tyvärr ser jag inte riktigt det fantastiska med luggarna, men upplys mig mer än gärna :)

Ja du..jag vet inte riktigt vad det är, men enligt mig ändrar luggarna hela designen på klockan. De är riktigt tjocka och det känns som underdelen av boetten går upp lite och möter från ovan luggarna, så att de blir tjocka och typ ordentliga! De vävs samman….aja…går inte att förklara, men jag var nära på att köpa den där klockan enbart för luggarna!

Jag förstår dig, var det snyggaste på hela klockan (låter sinnessjukt men gjorde att den blev så bra på Nato) :)

Jo men visst! den är ju gjord för nato-band =) Påminner även om luggarna på CWC SBS och de tjocka härliga Omega luggarna som man bla. hittar på seamaster pro300
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Wii skrev:
Jockinho skrev:
Wii skrev:
theargonaut skrev:
Wii skrev:
Luggarna på den där CITYn är helt fantastiska!
Ok, tack @Wii, men tyvärr ser jag inte riktigt det fantastiska med luggarna, men upplys mig mer än gärna :)

Ja du..jag vet inte riktigt vad det är, men enligt mig ändrar luggarna hela designen på klockan. De är riktigt tjocka och det känns som underdelen av boetten går upp lite och möter från ovan luggarna, så att de blir tjocka och typ ordentliga! De vävs samman….aja…går inte att förklara, men jag var nära på att köpa den där klockan enbart för luggarna!

Jag förstår dig, var det snyggaste på hela klockan (låter sinnessjukt men gjorde att den blev så bra på Nato) :)

Jo men visst! den är ju gjord för nato-band =) Påminner även om luggarna på CWC SBS och de tjocka härliga Omega luggarna som man bla. hittar på seamaster pro300
Hahaha... Där ser man! Inget jag tänkt på själv, då jag var mer fixerad vid de coola visarna, blanka insertet, och det domade plexit :) Så blind man kan bli, men kanske det ni nämner spelade in på en mer subtil nivå ;)

Btw... Klippte precis bort de "fasta" bandstiften för att testa på ett gummi med viklås... Ooups ;)
Tyckte det blev rätt bra, och jag ogillar dessa tygband, då de så snabbt börjar lukta svett, och inbillar mig själv att gummit inte stinker lika snabbt. Kanske säger mer om min hygien och perspiration... ;)

20130114_223623.jpg
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Re: Hur ser din "samling" ut idag?

Det där med 8 fack i boxen = 8 klockor funkade ju inte alls ;-)







Dags att skaffa ytterligare en box.

Trevlig kväll
JoberMan
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1358442069.236209.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1358442069.236209.jpg
    172.7 KB · Visningar: 891
  • ImageUploadedByTapatalk1358442113.093505.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1358442113.093505.jpg
    190.8 KB · Visningar: 885
  • ImageUploadedByTapatalk1358442137.011873.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1358442137.011873.jpg
    187.6 KB · Visningar: 878

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Re: Hur ser din "samling" ut idag?

JoberMan skrev:
Det där med 8 fack i boxen = 8 klockor funkade ju inte alls ;-)







Dags att skaffa ytterligare en box.

Trevlig kväll
JoberMan
Trevlig samling! Den där röda Suben är som godis verkligen, kul att se att det fanns lite utrymme för lite Seiko också :)
 

kalle

Omega
Har bara kommit igång lite smått med min samling är bara 19 år och inte haft klockor som intresse allt för länge tycker jag har kommit igång rätt så skapligt! Ska försöka hålla igen plånboken nu och så blir nästa köp som det ser ut just nu en Panerai detta är dock om rätt lång tid!

Har:

Breitling Superocean II 44

HMT Jawan

Orient FD0E001W Millenium

qxuck5.jpg
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Lägger upp bilden här också. Orisen är min sambos.
Nästa steg lär bli Rolex eller Tudor samt en låda eller winder.
 

Bilagor

  • IMAG1430.jpg
    IMAG1430.jpg
    82.2 KB · Visningar: 623

xBjörne

Rolex
2-Faktor
Detta är min nuvarande trio, klockan längst till höger är en gammal present så den är en självklar keeper och jag gillar den trots att den är en quartz/parfymklocka.

Jag hade gärna velat ha en fin klocklåda men en ny klocka står nog högre upp på listan, tanken just nu är att spara ihop pengar och köpa en begagnad Brietling/Omega men jag kommer säkert ändra mig 100 gånger på vägen ;)

Hur som helst, min samling idag:

8UB046o.jpg
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Uppdaterar med lite bilder, då några lämnat och en kommit in. Nu är man nere på endast 3 st igen, allt som allt! Så här ser min setup ut för tillfället...

IMG_8142_zps8bb1a81c.jpg


En quartzbeater på ett bra Bonetto Cinturini Modello 300.L/D

IMG_8112_zpscec6bd28.jpg


Min allrounddinka och årsklocka

IMG_8110_zps492caa0f.jpg


En rolig dressare

IMG_8113_zps749f9f0b.jpg


Gruppkram...

IMG_8312_zps336800ca.jpg


IMG_8296_zps8b271648.jpg
 

frere

Audemars
2-Faktor
Re: Hur ser din


Scubapron (?) på mesh är snortuff! PM:a om det blir rensning istället för ny box ;)
 

Ricrob

Patek
Kanske dags för en uppdatering här också, fast det har iofs inte hänt så mycket (för att vara min winder..)
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    334.4 KB · Visningar: 406
Topp