• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur ser din "samling" ut idag?

Scipio

Patek
2-Faktor
Omega tog fram denna Legend modell när Michael Schumacher tog sin sjätte världsmästar titel i F1. Släppt 2004 (rätta mig om jag har fel) i en limiterad upplaga på 6000 klockor. Så "jätte" limiterad är den ju inte mem ändå ytterst sällan dom dyker upp till salu. Helt klart min favorit Omega alla dar i veckan :)
Håll hårt i den. Klart snyggaste Speedmastern jag sett.
 

Snake

Omega
IMG_2910.JPG
Här kommer mitt första inlägg på klocksnack & en bild på min samling. Den är som synes långt ifrån komplett. Högst på önskelistan står för tillfället ngt med vit urtavla & brunt skinnband, kanske en IWC. Sneglar också på en date just, det verkar ju krävas en Rolex för att platsa på KS Ursäkta också den dåliga iPhone-bilden & tack alla för trevliga trådar & inlägg!
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Hej allihopa everybody! Har länge tänkt posta min samling på KS men det har inte blivit av. Lite skrämd blir man ju också av de fantastiska ur som presenteras här :) Här är den som den ser ut nu iaf. Några grejer på väg in bl.a. en rysk möglig dykare av modell rätt billig. Sen finns lite annat mög som inte fick vara med såklart och frugans klockor som man i sin sjukdom har köpt fick inte heller vara med :) Nedan en rätt kass samlingsbild och en beskrivning av uren, någon som man vill kika närmre på så finns det bilder på separata ur som miniatyrer. Skriv gärna vad ni tycker om samlingen eller har någon fråga eller rättelse! :)
IMG_20161007_170850.jpg

Överst fr vä:
1. Omega Genéve, ca 1950 - Ett arvegods från min morfar som jag låtit serva och putsat upp glaset lite. Denna bar jag även på mitt bröllop som en homage samt att jag tycker det är en riktigt fin dressare. En keeper med stort affektionsvärde.
2. Longines heritage column wheel, 2011 eller 2012 - Denna klocka var min första "riktiga" och satte igång intresset på allvar. Antagligen en keeper för att det var den första och en dålig investering sett till andrahandsvärde :p
3. Rolex OQ 17013, 1978 - Till synes orörd när det kommer till polering och användande.
4. Rolex OQ 17014, 1982 - Något rundare i sina kanter och bevels än brorsan bredvid men tight länk och en favorit till vardags!
5. Rolex 16613LN D-serie, 2005-2006 - En av tre fredagsklockor och kanske den som står högst på listan i bef. samling.
6. Omega Speedmaster reduced 37112020, 1999 - Tvåtons och någorlunda ovanlig i kanonskick. Innan 16613:an var denna en given fredagsklocka.

Nedre raden fr vä:
7. Seiko 5 sports SNZF15K1, 2010- - Köpte beg men använt en gång då vi inte klickar, är till salu så fort jag mäktar med att lägga upp en annons.
8. Tissot Tradition, 2012 - Köptes ny av mig i samband med Longines:en då jag tänkte jag skulle ha en quartzbeater. Är också till salu strax.
9. Zenith quartzdressare i gulddoublé, 1970ish - originalband och spänne och enligt mig en ok dressare men som inte får mkt handledstid.
10. Zenith Sporto manuell - dressbeater som används då och då.
11. Casio A159WGEA - Kul retrolook.
12. Helson shark diver 45 - Denna ska man kunna bada onödigt djupt med och köptes rätt nyligen som ett alternativ till Rolex Deepsean som jag då hade kärat ner mig i.
13. Omega constellation, automatisk, sent 1970 - Fulsnygg som jag använt en hel del då den gör sig rätt stor men bärs skönt!
Din samling är väldig fin, underhugg dig själv inte.
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Dagsfärskt bild på det mesta, två till Seikon ligger i någon låda...
Nöjd?
Ibland får jag känslan att sälja allt o köpa något annat men kan inte bestämma mig, vänder ifrån ena dagen till nästa...
IMG_6372.JPG
Jag hade varit nöjd om jag var du, väldigt bra samling med åtminstone tre av mina drömklockor! Det enda jag tycker saknas är en analog kronograf :)

Förstår känslan av att vilja sälja allt, gå på magkänslan men tänk en extra gång innan du säljer. Så lätt att sälja men svårt att få tillbaka, saknar själv ett antal klockor som jag inte borde sålt...
 

Kleiz

Rolex
2-Faktor
IMG_2910.JPG
Här kommer mitt första inlägg på klocksnack & en bild på min samling. Den är som synes långt ifrån komplett. Högst på önskelistan står för tillfället ngt med vit urtavla & brunt skinnband, kanske en IWC. Sneglar också på en date just, det verkar ju krävas en Rolex för att platsa på KS Ursäkta också den dåliga iPhone-bilden & tack alla för trevliga trådar & inlägg!
Snygg Zenith! Alltid varit svag för deras Open-Heart tavlor, främst El Primeron dock.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag hade varit nöjd om jag var du, väldigt bra samling med åtminstone tre av mina drömklockor! Det enda jag tycker saknas är en analog kronograf :)

Förstår känslan av att vilja sälja allt, gå på magkänslan men tänk en extra gång innan du säljer. Så lätt att sälja men svårt att få tillbaka, saknar själv ett antal klockor som jag inte borde sålt...
Fast det där är ju bullshit. Klart det är en bra samling men alla går ju att köpa igen om han skulle ångra sig.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
IMG_2910.JPG
Här kommer mitt första inlägg på klocksnack & en bild på min samling. Den är som synes långt ifrån komplett. Högst på önskelistan står för tillfället ngt med vit urtavla & brunt skinnband, kanske en IWC. Sneglar också på en date just, det verkar ju krävas en Rolex för att platsa på KS Ursäkta också den dåliga iPhone-bilden & tack alla för trevliga trådar & inlägg!
Det finns trådar för alla så Rolex är inte allenarådande om än med flest fans. Snygga klockor förresten.
 

Wboy

Panerai
Dagsfärskt bild på det mesta, två till Seikon ligger i någon låda...
Nöjd?
Ibland får jag känslan att sälja allt o köpa något annat men kan inte bestämma mig, vänder ifrån ena dagen till nästa...
IMG_6372.JPG
Nog bäst att sälja allt! Jag börjar bli sugen på en 16710 :)

Trevlig samling. Får man fråga hur mycket handledstid 16710 får i förhållande till de andra pjäserna?
 

Wboy

Panerai
En 16760, inte så mycket tid faktiskt.
Breitling har fått mest armtid sista tiden.

Funderat mycket på BP,VC o Patek på sistone...
Deeper into the rabbit hole i denna hobby.
Hmm. Nu blir jag konfunderad. Har du bytt ut insertet till ett pepsi då? Eller är jag färgblind? 16760 gjordes ju bara med svart-röd ring?
 
Topp