• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur ser din "samling" ut idag?

JaTack

Rolex
2-Faktor
Fast det där är ju bullshit. Klart det är en bra samling men alla går ju att köpa igen om han skulle ångra sig.
Visst går det att köpa tillbaka en annan av samma modell, speciellt av de Sherwan visar upp. Men jag tycker att en del av känslan försvinner, plus att det oftast kan bli kostsamt. Men jag kanske bara är dumt emotionellt fäst vid mina klockor och dålig på att göra affärer :p
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Visst går det att köpa tillbaka en annan av samma modell, speciellt av de Sherwan visar upp. Men jag tycker att en del av känslan försvinner, plus att det oftast kan bli kostsamt. Men jag kanske bara är dumt emotionellt fäst vid mina klockor och dålig på att göra affärer :p
Upprepa följande för dig själv varje kväll:
"Klockor har ingen själ. Det finns en bättre modell någonstans där ute". :)
 

Femitolv

Cartier
image.jpg
image.jpg
En del av mina lite för många Omega !!
 

Ryttaren

Rolex
Fortfarande nu ett halvår senare efter senaste rockaden så är jag nöjd med min duo. Kommer lite sug efter en DD då och då men inser att den inte skulle användas särskilt mycket. Subben får väl 90% av handledstiden just nu.
145.022-69 "Straight writing" och en 1680 från -78.

Foto 2016-03-26 11 40 33.jpg
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Efter att ha hämtat hem Legend Divern från långvarig vistelse på service och installerat den i nyinredda klocklådan så känns min uppsättning frekventa klockor jäkligt komplett. En SKX och en blå Turtle ligger bredvid och skulle kanske egentligen ta plats istället för bandfacket men....
IMG_1713.JPG

Lådan är en turistsouvenir låda som min far haft med hem från Nya Zealand för länge sedan.
IMG_1683.JPG
 

Thunell

Panerai
2-Faktor
Efter att ha hämtat hem Legend Divern från långvarig vistelse på service och installerat den i nyinredda klocklådan så känns min uppsättning frekventa klockor jäkligt komplett. En SKX och en blå Turtle ligger bredvid och skulle kanske egentligen ta plats istället för bandfacket men....
IMG_1713.JPG

Lådan är en turistsouvenir låda som min far haft med hem från Nya Zealand för länge sedan.
IMG_1683.JPG

Riktigt härlig samling! :)
 

RickardW

Cartier
2-Faktor
Vad är det där fyrkantiga uret för någonting, längst ned till vänster?
Ett väldigt gammal vintage tank :) Elaine heter märket fick hem den för nån månad sen från bukten. Tickar på bra men kronan + kronaxeln sitter lite löst och kan ploppa ut om man inte är försiktig med den. En service är i behov men det får bli senare!
Den lagom stor, mäter ca 25 x 40 och har 20mm mellan hornen :)
20160928_140216.jpg
 
Topp