• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur ser din "samling" ut idag?

Wellington

Breitling
Ganska få men tycker de kompletterar varandra ganska bra. Skulle vilja skaffa en vintage-daytona men känner inte riktigt att jag kan motivera pengen. Bara för mycket pengar som det är nu. Eventuellt så kan en tropical speedy 321 dämpa begäret av en Rolex kronograf. Vi får se.. :)

11-4.jpg
Det där var ingen dum samling alls. Vilken klocka kör du mest?
 

Greven

Audemars
Dagens laguppställning.

Jobbklockor: Sinn Finanzplatzuhr 6000, Tag Heuer Monaco 2113, Tudor Snowflake 9411/0
och Rolex 16710.

Vintage: Tudor Royal, Enicar Sherpa D, Omega Seamaster, Omega Geneve, Citizen Bullhead.

Beaters: Bombfrog, Seiko Padi, Alexander Shorokhoff

Osäker på nästa köp. Tacksam för förslag om kompletteringar.
Bra där! En Speedmaster, sedan kan du luta dig tillbaka. ;)
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Dagens laguppställning.

Jobbklockor: Sinn Finanzplatzuhr 6000, Tag Heuer Monaco 2113, Tudor Snowflake 9411/0
och Rolex 16710.

Vintage: Tudor Royal, Enicar Sherpa D, Omega Seamaster, Omega Geneve, Citizen Bullhead.

Beaters: Bombfrog, Seiko Padi, Alexander Shorokhoff

Osäker på nästa köp. Tacksam för förslag om kompletteringar.
Grym samling! Kanske en DJ eller OQ?
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Dagens laguppställning.

Jobbklockor: Sinn Finanzplatzuhr 6000, Tag Heuer Monaco 2113, Tudor Snowflake 9411/0
och Rolex 16710.

Vintage: Tudor Royal, Enicar Sherpa D, Omega Seamaster, Omega Geneve, Citizen Bullhead.

Beaters: Bombfrog, Seiko Padi, Alexander Shorokhoff

Osäker på nästa köp. Tacksam för förslag om kompletteringar.

Jag är ju väldigt förtjust i dina 2 Tudors så de kan du sälja ;)
Men jag tycker att en wg DD skulle passa bra in i samlingen
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Jag beklagar den lite halvtaskiga bilden, men när man fäst ett skåp i ett rum utan fönster så är detta det bästa som går att åstadkomma utan professionell ljussättning :)
Fruns och min samling som den ser ut just nu, inkl. en tom plats för en Panerai PAM359 på service samt en trasig Kadloo Mediterrané på sniskan i nedre raden.

2016-12.jpg
 

Sebastard

Vacheron
Jag beklagar den lite halvtaskiga bilden, men när man fäst ett skåp i ett rum utan fönster så är detta det bästa som går att åstadkomma utan professionell ljussättning :)
Fruns och min samling som den ser ut just nu, inkl. en tom plats för en Panerai PAM359 på service samt en trasig Kadloo Mediterrané på sniskan i nedre raden.

2016-12.jpg
Många trevliga pandor ;)
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Jag beklagar den lite halvtaskiga bilden, men när man fäst ett skåp i ett rum utan fönster så är detta det bästa som går att åstadkomma utan professionell ljussättning :)
Fruns och min samling som den ser ut just nu, inkl. en tom plats för en Panerai PAM359 på service samt en trasig Kadloo Mediterrané på sniskan i nedre raden.

2016-12.jpg
Härlig samling, vad är ditt omdöme om Cerberusen?
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Härlig samling, vad är ditt omdöme om Cerberusen?
Så pass bra att jag utan tvekan skaffade mig en Commander 300 baserat på samma boett, samma länk och samma urverk. :) Jag gillar helt klart Cerberusen, det är hög kvalitet för liten penning. De dyrare klockor jag har i samlingen är egentligen bara där för att de billigare alternativen har känts för dåliga, men så inte i det här fallet, ehm, om man nu anser att det finns en dyrare variant på denna klockan. Själv tycker jag att den lever sitt eget liv.
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Så pass bra att jag utan tvekan skaffade mig en Commander 300 baserat på samma boett, samma länk och samma urverk. :) Jag gillar helt klart Cerberusen, det är hög kvalitet för liten penning. De dyrare klockor jag har i samlingen är egentligen bara där för att de billigare alternativen har känts för dåliga, men så inte i det här fallet, ehm, om man nu anser att det finns en dyrare variant på denna klockan. Själv tycker jag att den lever sitt eget liv.
Tack, har sneglat lite på Cerberusen men storleken har avskräckt mig lite, tycker du den bär stort?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jag beklagar den lite halvtaskiga bilden, men när man fäst ett skåp i ett rum utan fönster så är detta det bästa som går att åstadkomma utan professionell ljussättning :)
Fruns och min samling som den ser ut just nu, inkl. en tom plats för en Panerai PAM359 på service samt en trasig Kadloo Mediterrané på sniskan i nedre raden.

2016-12.jpg
Vad är det för panda i mitten, ovanför Heuern?
 

Subby

Rolex
En uppdatering behövs, det var minsann länge sen.

Övre raden från vänster till höger;

1) Ziko Watch Anker- troligtvis från slutet av 20-talet. Kom från service igår.

2) Ellesse 33 mm dykare, min pappas Gamla klocka och en av de första klockorna jag har haft. Köpt i Dubai 1996, en årsklocka.

3) Seiko SPC075, en klocka som jag bytt till mig. Grym klocka, denna sitter på handleden väldigt ofta. Har bytt till ett brunt "croco" med viklås, superkombo!

4) Omega Geneve från 1970-talet. Lite repig klocka och glaset behöver bytas, tar gärna tips på vart jag kan hitta passande plexi!!

5) Första klockan jag har haft, min morfar köpte denna klocka när han fick veta att mina föräldrar skulle få en pojke. Klockan är köpt 1992, men doktorn gjorde ett fel och det blev en tjej så jag fick ärva klockan :)

6) Orient Ray, behövs det någon närmare presentation?

7) Seiko 7002-7001 med pepsi insert.

8) Första klockan jag köpte efter jag blev medlem här på KS. Kärlek vid första ögonkastet. Jag älskar klockan fortfarande och det är definitivt en keeper, som de flesta klockorna i samlingen. Tissot PRS516 med blå tavla.

Sedan har jag en Swatch, första klockan jag köpte med egna pengar dock har jag ingen bild på den nu och en Orient King Diver som visade sig vara franken så den ligger nånstans och skräpar.

IMG_0270.JPG
 

lenname

Panerai
En uppdatering behövs, det var minsann länge sen.

Övre raden från vänster till höger;

1) Ziko Watch Anker- troligtvis från slutet av 20-talet. Kom från service igår.

2) Ellesse 33 mm dykare, min pappas Gamla klocka och en av de första klockorna jag har haft. Köpt i Dubai 1996, en årsklocka.

3) Seiko SPC075, en klocka som jag bytt till mig. Grym klocka, denna sitter på handleden väldigt ofta. Har bytt till ett brunt "croco" med viklås, superkombo!

4) Omega Geneve från 1970-talet. Lite repig klocka och glaset behöver bytas, tar gärna tips på vart jag kan hitta passande plexi!!

5) Första klockan jag har haft, min morfar köpte denna klocka när han fick veta att mina föräldrar skulle få en pojke. Klockan är köpt 1992, men doktorn gjorde ett fel och det blev en tjej så jag fick ärva klockan :)

6) Orient Ray, behövs det någon närmare presentation?

7) Seiko 7002-7001 med pepsi insert.

8) Första klockan jag köpte efter jag blev medlem här på KS. Kärlek vid första ögonkastet. Jag älskar klockan fortfarande och det är definitivt en keeper, som de flesta klockorna i samlingen. Tissot PRS516 med blå tavla.

Sedan har jag en Swatch, första klockan jag köpte med egna pengar dock har jag ingen bild på den nu och en Orient King Diver som visade sig vara franken så den ligger nånstans och skräpar.

IMG_0270.JPG
Vad har du köpt din tisso??
Jag ville denna modellen men den e slut
 
Topp