• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur ser er klockförvaring ut?

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Såhär förvarade jag en passaround. :D ;)

WP_20160507_027.jpg

Haha...fräscht :D!!!
 
Igår fick jag hem en Klocklåda för 769sek ink. namn på glaset. ( första bokstaven i förnamnet samt hela efternamnet eller tvärtom)
Valde brun modell.
Plats för 10 klockor.
https://www.rofa.se/accessoarer/klockor/stor-klocklada-med-namn-sigill/
Jag har 20+ klockor så jag behöver en till låda, dock så är det dessa 10 + den på armen som jag alternerar emellan.
Vet inte vad ni använder för Klocklåda men ni får gärna tipsa eller ta mitt tips om ni vill.
IMG_20191010_144022.jpg
 

pac78

Omega
2-Faktor
Igår fick jag hem en Klocklåda för 769sek ink. namn på glaset. ( första bokstaven i förnamnet samt hela efternamnet eller tvärtom)
Valde brun modell.
Plats för 10 klockor.
https://www.rofa.se/accessoarer/klockor/stor-klocklada-med-namn-sigill/
Jag har 20+ klockor så jag behöver en till låda, dock så är det dessa 10 + den på armen som jag alternerar emellan.
Vet inte vad ni använder för Klocklåda men ni får gärna tipsa eller ta mitt tips om ni vill.
IMG_20191010_144022.jpg
Snygg låda och överkomligt pris. Hur var kuddarna i lådan? Ibland kan de vara lite hårda och stora...
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Fick en likadan av min sambo, är nöjd med den! Kuddarna är inte de bästa men mkt bättre än de billiga kinalådorna. Passformen för kuddarna i hålen är inte optimal, men absolut inget problem.
 

pac78

Omega
2-Faktor
Fick en likadan av min sambo, är nöjd med den! Kuddarna är inte de bästa men mkt bättre än de billiga kinalådorna. Passformen för kuddarna i hålen är inte optimal, men absolut inget problem.
Tack för svaret! Ska nog kolla runt lite innan jag köper något, även jag tar gärna emot tips.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
@Aurum
har du nåt bra tipa på en schysst klocklåda?

känns som du har en del riktigt fina klockor som behöver en bra låda..
är på jakt efter något riktigt schysst men helst inte rapport london priser:hilarious:
Har letat lite nyligen men tyvärr inte hittat. Antingen är kuddarna för hårda eller så är det en otrevligt plastfönster. Hade gärna sett en minimalistisk låda med skinninredning som inte är fullt så elak mot plånboken som de jag hittar är.
 

Rulle

Audemars
Har letat lite nyligen men tyvärr inte hittat. Antingen är kuddarna för hårda eller så är det en otrevligt plastfönster. Hade gärna sett en minimalistisk låda med skinninredning som inte är fullt så elak mot plånboken som de jag hittar är.
har kollat in rapport london några gånger och dom gör super fina klockboxar men 5k och uppåt känns för dyrt fast sen när man tänker på vad vissa klockor kostar så är det kanske ändå inte så jäkla dyrt

men något i mitteln vore trevligt
 
Mina kuddar är rel hårda och för klockor med länk sitter de tajt på kudden, lämnar tydliga märken när jag tar bort dem. Är det något som är negativt för länkarna på sikt?
 

Jollo

Breitling
2-Faktor
Är det någon som har tips på var det går att köpa en vettig klocklåda för ca 6-8 klockor?

köpte en låda för 12 klockor för typ 300-400 men det var ju rent skräp. Faller bokstavligen isär. Och man behöver väl ha 22 cm omkrets på handleden för att länkar ska gå att stänga runt de hårda kuddarna.

vad behöver man lägga för att få mjuka kuddar och OK inredning. Finns något för 1000 kr eller är det naivt?

vet inte om de finns någon tråd om sådana tips specifikt, men hittade inte. Tacksam för alla tips!
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Gjorde det relativt simpelt för mig. Köpte en modell mindre pelicase, 4st klockkuddar och resultatet blev följande:
B5BF95AF-6A5E-4493-AE6C-3321AA0A3C85.jpeg
90DF59FD-7405-4018-945D-B890E36BFE31.jpeg

Kanske inte den stiligaste lösningen på forumet. Men väldigt funktionellt och duger gott åt mig
Går det inte att tränga in sex klockor i en sådan låda ifall man snålar med mellanrum?
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Går det inte att tränga in sex klockor i en sådan låda ifall man snålar med mellanrum?
Tror faktiskt inte det?! 4st är nog max till den lilla lådan. Blir inget kvar av skumgummit knappt redan nu. Om du inte skippar kuddarna förstås och skär tunnare skåror så du kan lägga ned klockorna på ”högkant” om du förstår vad jag menar. Då går nog 6-8st i
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Går det inte att tränga in sex klockor i en sådan låda ifall man snålar med mellanrum?

Tror faktiskt inte det?! 4st är nog max till den lilla lådan. Blir inget kvar av skumgummit knappt redan nu. Om du inte skippar kuddarna förstås och skär tunnare skåror så du kan lägga ned klockorna på ”högkant” om du förstår vad jag menar. Då går nog 6-8st i
Du ser här nedan. Det går inte ha två rader åt detta håll. Då tar kuddarna i varandra. Så 4st är nog som sagt Max i denna lilla väska
46CEF5D3-C0C2-42DB-A774-89D14B6DAD58.jpeg
 
Topp