• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur ser man på Sjöö Sandström utomlands?

Hallå där!

Som rubriken lyder, hur ser man på Sjöö Sandström utomlands? Är det ett populärt klockmärke? Vad brukar de jämföras med, dem tyska finmärkena? Jag har aldrig sett en Sjöö Sandström utomlands, vare sig på en handled eller i ett skyltfönster, därför tycker jag det vore intressant att veta lite mer om Sveriges främsta klockmärkes anseende utomlands! :)
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Bortsett från Skandinavien så tror jag att man inte ser dem alls. De är nog rätt okända utanför delar av entusiastkretsar. ;)

De finns ju iofs representerade på några ställen utanför Europa. Vore kul att veta i vilka länder de säljer klockor och hur mycket.... :)

Ping @Sjöö Sandström
 
Intressanta svar, jag trodde faktiskt Sjöö Sandström var större utomlands än vad det verkar som. Hur är Sverige som marknad, måste ju vara ganska liten?
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Åja, lite varstans finns de.

image.png
 

papabear

Panerai
2-Faktor
Har också funderat på detta. Skulle vara intressant att se lite siffror på hur försäljning ser ut i Sverige respektive utomlands.
 

Sputniq

Panerai
Rimligtvis borde de fått ett visst uppsving i entusiastkretsar efter att Royal Capital släpptes, men bland den breda massan är de nog dessvärre rätt okända...
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Ericsson har väl ett ett stort kontor i Dallas, kanske finns fler svenska företag där.
Det kan kanske stämma, det är mer än vad jag vet. Dock känns det som om andra städer hade kunnat passa bättre för det ändamålet.
En annan skön sak är att det har en AD på St. Barthelemy! Nog för att det finns svenska rötter och liknande och Swedish Design Center säljer nog alla möjliga produkter där, men rent spontant känns det inte som om försäljningen kan vara särskilt hög per år.
 
Topp