• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur ska ett ETA 2894-2 låta?

cab

Audemars
2-Faktor
Är det normalt att ett ETA 2894-2 låter mycket, nästan dåligt typ metallsikt rispande när "skakar" igång klockan.

I övrigt verkade allt fungera bra.
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Nja, ska väl låta tick-tack-tick-tack-tick-tack... :D

Sorry, kunde inte låta bli... ;)

Skrapande ljud känns aldrig bra... Från rotorn, antar jag. Servicehistorik? Nytt? Gammalt?

mvh A
 
  • Like
Reactions: cab

cab

Audemars
2-Faktor
Ja från rotorn, den gick bra och och höll tiden mer att det lite skramligt när man skaka upp den.

Säljaren sa att den var servad för 1 år sen dock inge bevis(Std Chrono24), klockan var från 06.
 
Ja från rotorn, den gick bra och och höll tiden mer att det lite skramligt när man skaka upp den.

Säljaren sa att den var servad för 1 år sen dock inge bevis(Std Chrono24), klockan var från 06.

Jag tycker personligen det är väldigt konstigt att man servar klockan och sen slänger bevisen, det är ganska många som gör det tyvärr. Hur svårt kan det vara att lägga ner kvitton från service i boxen?
 
Först och främst ska man ju inte skaka igång klockan, det är skillnad på att rotorn rör sig när man rör sig och att skaka igång den. Vissa klockor "ska" man skaka igång, men inte ett 2894-2 såvitt jag vet. Jag skulle tro att rotorn lossnat lite av skakningar.
 

cab

Audemars
2-Faktor
Först och främst ska man ju inte skaka igång klockan, det är skillnad på att rotorn rör sig när man rör sig och att skaka igång den. Vissa klockor "ska" man skaka igång, men inte ett 2894-2 såvitt jag vet. Jag skulle tro att rotorn lossnat lite av skakningar.

Självklart står jag ju inte att skakar klockan hårt, kanske fel ordval. Försökte bara beskriva hur rotorn lät när jag rörde på klockan.
 

cab

Audemars
2-Faktor
Jag tycker personligen det är väldigt konstigt att man servar klockan och sen slänger bevisen, det är ganska många som gör det tyvärr. Hur svårt kan det vara att lägga ner kvitton från service i boxen?

Ja men det finns ju inte en enda klocka på en hela chrono24 som är oservad :) Bara läsa mellan raderna.
 
Okej, nej det är inte normalt att de ska låta så mycket i mitt tycker i alla fall. Jag har en som låter som du beskriver men den är gammal och jag -vet- att rotorn sitter löst på den.
 
  • Like
Reactions: cab
Topp