• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur ska jag ta mig an denna klocka ? ( fräscha upp )

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Tjena

Tänkte ta bort repor på denna gamla T-Touch i stål, jag har tidigare fixat länkar med våtslippapper och kört det som man ska alltså blött, jag tycker att denna länk är lite blank fast den måste ha varit borstad men med lite glans, har svårt att hitta orginalbilder på nätet.
Ska man gå på med våtsslippapper och autosol ? Eller hur hade ni gjort. har allt från 300 - 2000 papper och glasfiberpenna osv, men tycker denna inte var självklar.




ututebes.jpg

e5emadam.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag hade inte använt autosol. Det behövs ju inte om du har slip-papper. Jag hade inte heller kört MED vatten, men det kanske bara är jag.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
yonsson skrev:
Jag hade inte använt autosol. Det behövs ju inte om du har slip-papper. Jag hade inte heller kört MED vatten, men det kanske bara är jag.

Ok mem tänkte på att den är lite blank på något sätt även om den är borstad.
Autosolen är iof ett slipmedel så kanske är kaka på kaka men det ger ju lite glans.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vad menar du? Vill du ha den blank? I så fall, kör först med 400, sen 800 och avsluta med 2000-papper.
Om du vill ha den satin, så kör du 400, sen 800-papper.
Om du vill ha den borstad, så kör du med 400-papper.

Edit: Som exempel alltså. Exakt vilken kornhet du behöver märker du själv.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
yonsson skrev:
Vad menar du? Vill du ha den blank? I så fall, kör först med 400, sen 800 och avsluta med 2000-papper.
Om du vill ha den satin, så kör du 400, sen 800-papper.
Om du vill ha den borstad, så kör du med 400-papper.

Edit: Som exempel alltså. Exakt vilken kornhet du behöver märker du själv.

Hehe, kanske är lite otydlig :)
Men jag tycker att den ser så blank ut fast den är borstad från början, så jag är rädd att den blir för borstad om jag kör, har aldrig testat att köra med 2000 papper, vill ju ha den så lik orginal som möjligt men tycker den är väldigt blank för att vara borstad om du förstår vad jag menar.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Du kan få metall väldigt högblank med slippapper. Det finaste jag har är 3200 tror jag och då blir det blankt, väldigt blankt. Är det inte blankt nog, så kan du billigt köpa/hämta polerduk för smycken hos närmsta smyckesförsäljare.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
yonsson skrev:
Du kan få metall väldigt högblank med slippapper. Det finaste jag har är 3200 tror jag och då blir det blankt, väldigt blankt. Är det inte blankt nog, så kan du billigt köpa/hämta polerduk för smycken hos närmsta smyckesförsäljare.


Nu har jag fixat lite, vart helt ok.
Visst alla linjer kanske inte vart spikraka men det beror nog på lathet.
Vart ganska bra om man jämför med innan iaf.
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1364566764.872777.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1364566764.872777.jpg
    43 KB · Visningar: 399
  • ImageUploadedByTapatalk1364566773.904716.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1364566773.904716.jpg
    44.3 KB · Visningar: 403
  • ImageUploadedByTapatalk1364566781.222037.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1364566781.222037.jpg
    47.3 KB · Visningar: 375
Topp