• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur skickar ni klockor inom EU

Andreas777

Cartier
Jag har sålt min klocka och skall stå för frakten. Vem gör det billigast, säkrast och snabbast?

Såg på postens hemsida att deras försäkring inte gäller för klockor.

Hur brukar ni göra?
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Kolla tråden om att skicka till Danmark. Kontentan är att det inte går att skicka billigt. Budföretagen ska ha minst 1500kr och jag har för mig att de flesta bara försäkrar upp till 5000 euro.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Finns några trådar om det, sök på frakt, skicka osv.

Tips: ta ups eller dhl, men uppge inte att det är en klocka utan du skriver mätinstrument (vilket inte är lögn) så ligger frakt på 600-700 kr inom eu.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Använt Fedex ett antal gånger och det har funkar felfritt hittills!
Inte billigast, men bra...
 

poormans

Rolex
lite olika beroende på klockans värde men jag brukar betala 10-15 usd för försäkring mellan 5-10k usd

men det är bara en försäkring själva frakten måste ske med fedex, dhl eller ups

mvh
christian
 

poormans

Rolex
ingen aning fick kontot/kontakten av morgan jones, moderator på VRF, när han var deras europeiske kontakt

cheers
christian
 

djanbin

Omega
ingen aning fick kontot/kontakten av morgan jones, moderator på VRF, när han var deras europeiske kontakt

cheers
christian


Ändå skriver du "såklart"?

Jag hade skickat det rekommenderat inom EU, och packat väl o fotat paket och allt innan jag skickade. Har alltid funkat för mig utan problem, till USA, EU, Asien, Ryssland... Afrika och Italien har jag inte provat och tror jag undviker...
 

poormans

Rolex
rekomenderat med utökat värde är max 10k och gäller ej klockor, det skulle jag aldrig chansa på om inte köparen vill det

då är dhl express bättre, det är framme dagen därpå och spårbart hela tiden men kostar 800-1000kr men vad är det att tala om när du säljer en klocka för 50k

såklart skriver jag för att jag tror faktiskt vem som helst kan få ett konto hos parcel pro, det har aldrig slagit mig då jag är privatperson att det endast är för företag

kan kolla med dem, jag har en bra kontakt där

mvh
christian
 
Topp