• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur slutade månfas-letandet

Petter

Omega
Sedan sommarens besök hos urmakare i Jönköping, där jag såg denna månfas-FC har jag sneglat på klockor med denna komplikation. Panelen här på forumet liksom jag själv tyckte denna var aningen stor som dressur. Har sedan dess sneglat på olika alternativ. Fick flera tips här på forumet. Men vad skulle jag välja??
2014-08-12 13.09.50.jpg
 

Petter

Omega
Fick som sagt flera tips om månfas-ur. Longines var ett prisvärt alternativ, men tycker den är lite plottrig med alla komplikationer.

images-1.jpeg
 
Longines Chronokomplication i Masterserien (Den som Spencer66 la fingrarna på om jag inte missminns mig) med månfas är VÄLDIGT prisvärd för det man får.
Verket är otroligt pålitligt och slitstarkt.
Den borde kosta närmare 50-55, istället för hälften...
 

Petter

Omega
Jo, nu har jag i stort sett bestämt mig. Jeager har några riktiga favoriter, gammalt anrikt märke. Nu har de ju några olika modeller, vilken skulle passa mig bäst tro?
image-1.jpg
image.jpg
 

Båtkocken

Panerai
2-Faktor
Jo, nu har jag i stort sett bestämt mig. Jeager har några riktiga favoriter, gammalt anrikt märke. Nu har de ju några olika modeller, vilken skulle passa mig bäst tro?
image-1.jpg
image.jpg


Vet ingenting om dig så jag gissar på den översta.
Återkommer till tråden efter jul och hoppas bilder på uret finns här då.
 

Petter

Omega
Behovstillfredställelsen är stor ser jag. Ja ja, försöker illustrera mitt letande, funderande och hur tankarna svänger. Beslutade mig dock rätt snart att nåt sånt här ska det inte bli.
images.jpeg


 

Petter

Omega
Hade nog bestämt mig för Jeager när jag ser en annons Gripenbro lagt ut på en Zenith. Tänker att det skadar inte att ta en titt.
Ja, det räckte för att att jag skulle bestämma mig. Tack Gripenbro för en smidig affär, jag är sjukt nöjd.


2014-11-22 17.00.18.jpg
2014-11-22 18.18.40.jpg
2014-11-22 18.17.30.jpg
 

Knight

Cartier
Hade nog bestämt mig för Jeager när jag ser en annons Gripenbro lagt ut på en Zenith. Tänker att det skadar inte att ta en titt.
Ja, det räckte för att att jag skulle bestämma mig. Tack Gripenbro för en smidig affär, jag är sjukt nöjd.


2014-11-22 17.00.18.jpg
2014-11-22 18.18.40.jpg
2014-11-22 18.17.30.jpg

Bra val, tycker man får jävligt bra brang för bucken med zenith captain!
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Jag är GRYMT nöjd och faktum är att få gånger har jag fått så många uppskattande kommentarer. Allt är top notch på den! Hade det inte stått Longines hade klockan varit dyr, riktigt dyr...


Fan också! Den där har legat i bakhuvudet länge, man blir bara mer sugen.
Hur gick det med att ställa den, framstod det som krångligt?
 
Topp