• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur står man emot höst- och vinterkylan

Hampus93

Breitling
Tänkte de skulle va kul att se vilka jackor som används av oss här på forumet under höst & vinter och hur klockan passar till jackan
 

Jaguaren

Omega
Man klarar hösten och vintern utan en extremt mega dega dyr dunjacka/vinterjacka genom att använda shorts och munkjacka så länge det bara går.
Själv bär jag fortfarande detta och använder bara en extra vind/regnjacka vid nederbörd.

Man är ju viking. ;)

Ha det Blått !
 

meo_swe

Audemars
Man klarar hösten och vintern utan en extremt mega dega dyr dunjacka/vinterjacka genom att använda shorts och munkjacka så länge det bara går.
Själv bär jag fortfarande detta och använder bara en extra vind/regnjacka vid nederbörd.

Man är ju viking. ;)

Ha det Blått !
Fittjatarzan, är det du? :D

Jag kör en ullrock och halsduk. Vid behov en tröja under det. Fungerar ypperligt ned till -30 för mig.
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
kör med oljerock (hur var det, barbour om man nyss skaffat audi och bor i täby?? eller något sådant). Förstärker med barbour väst under vid behov. Alltid ull på överkroppen (ovan skjorta) dagtid. Är inte så mycket för sport-jacka.

OBS kan bli kallt om det är ordentligt kallt...
 

Hubbatix

Cartier
Kör en Ma.strum-jacka, vadderad men rätt tunn. Funkar bra ner till några minusgrader utan att förstärka under.
1383079709-09713400.jpg


Bor ju på ett ställe där-30C inte är något ovanligt, så naturligtvis finns det tyngre grejer i garderoben också. Men jag cyklar ju dagligen oavsett väderlek så man vill ju inte bli för varm heller.

Apropå klocka så är den helt dold/skyddad under muddarna.
 
Topp