Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Hur står man emot höst- och vinterkylan

Diskussion i 'Diskussion' startad av Hampus93, 14 november 2014.

1. Hampus93
    Trådstartare

Hampus93 Torpare

Tänkte de skulle va kul att se vilka jackor som används av oss här på forumet under höst & vinter och hur klockan passar till jackan

2. V

V Stadsbo

Från:
    Stockholm
    http://klocksnack.se/threads/ot-kläderna-gör-mannen.14731/

Det finns en fantastisk sökfunktion ;) Hm, nu börjar jag låta som arga farbrorn...hursomhelst, välkommen till forumet och ett tips i all välmening är att sätta ribban vid trådstarter med fina bilder på det ämne som ska avhandlas :)

3. Jaguaren

Jaguaren Bonde

Från:
    Skåneland
    Man klarar hösten och vintern utan en extremt mega dega dyr dunjacka/vinterjacka genom att använda shorts och munkjacka så länge det bara går.
    Själv bär jag fortfarande detta och använder bara en extra vind/regnjacka vid nederbörd.

Man är ju viking. ;)

Ha det Blått !

4. meo_swe

meo_swe Biskop

Fittjatarzan, är det du? :D

Jag kör en ullrock och halsduk. Vid behov en tröja under det. Fungerar ypperligt ned till -30 för mig.

Micke Ni gillar detta.
  5. Icaras

Icaras Biskop

Från:
    De skånska skogarna
  6. Awec

Awec Torpare

Precis som ovanstående så använder jag en ullrock, funkar finfint.

7. vikgul

vikgul Lilla Buh

Från:
    Huvudstaden
    Troligen blir det mest ullrock kombinerat med tunn dunväst eller tunn dunjacka under!

8. Knight

Knight Borgare

Från:
    Stockholm
    Fiskbensmönstrad ullrock i gråskala från our legacy.

9. Kejsaren

Kejsaren Biskop

Från:
    Bjärred
    kör med oljerock (hur var det, barbour om man nyss skaffat audi och bor i täby?? eller något sådant). Förstärker med barbour väst under vid behov. Alltid ull på överkroppen (ovan skjorta) dagtid. Är inte så mycket för sport-jacka.

OBS kan bli kallt om det är ordentligt kallt...

10. Hubbatix

Hubbatix Borgare

Kör en Ma.strum-jacka, vadderad men rätt tunn. Funkar bra ner till några minusgrader utan att förstärka under.[​IMG]

Bor ju på ett ställe där-30C inte är något ovanligt, så naturligtvis finns det tyngre grejer i garderoben också. Men jag cyklar ju dagligen oavsett väderlek så man vill ju inte bli för varm heller.

Apropå klocka så är den helt dold/skyddad under muddarna.

11. David Eriksson

David Eriksson Biskop

Från:
    Stockholm
    Ullrock, stickad mössa och en cashmerehalsduk. Sen är man set.

Mårtenssons ur Brookfield