• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur står sig Archimede?!

Sten

Cartier
Som rubriken lyder, hur är kvarlitén på dessa ur? Vilka mer kända märken kan man jämföra med i kvalitét. Snubblade över deras model: SPORTTAUCHER A AUTOMATIC - och måste medge att jag tycker den är riktigt fräsch!
 

Bilagor

  • SportTaucher-family.jpg
    SportTaucher-family.jpg
    47.9 KB · Visningar: 543

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har haft en Sporttaucher och tyckte den kändes helt ok. Det var ingen längre bekantskap då det var under en tung flipparperiod. Tror även att det var en tidigare modell än den som finns nu. Men för slantarna helt OK.
 

Sten

Cartier
Ok, du låter inte helt övertygad :) men vad får å andra sidan en klocknörd helt övertygad ;)

Inga andra klockidioter som har någon erfarenhet av detta märke?
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Jag har två stycken jag är helnöjd med :) varav favoriten är påväg till herr Vingnäs - får hoppas den kan ändra hans uppfattning lite grand ;)
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jodå! Jag är helt övertygad om att för pengarna är de helt OK! Köper du dessutom en begagnad i bra skick så är det nog mer än OK.

Vad spännande Mr Bingoraalf! Tack än en gång :D
 

Ricrob

Patek
RicVin skrev:
Har haft en Sporttaucher och tyckte den kändes helt ok. Det var ingen längre bekantskap då det var under en tung flipparperiod. Tror även att det var en tidigare modell än den som finns nu. Men för slantarna helt OK.

Tänkte på den häromdagen Ric! Hur fan tänkte vi när vi flippade den..? Underbart snygg klocka med superfinish och "rätt" stuk för småpengar! Jag saknar den! Det var dock som sagt en äldre modell och faktiskt den snyggaste hittils imho.
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    103 KB · Visningar: 337

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tänkte på den häromdagen Ric! Hur fan tänkte vi när vi flippade den..? Underbart snygg klocka med superfinish och "rätt" stuk för småpengar! Jag saknar den! Det var dock som sagt en äldre modell och faktiskt den snyggaste hittils imho.

[/quote]

Där var den ju!! Jag minns inte ens vad det var jag jagade när jag flippade den där? :eek: Tragiskt och ett bevis på att klocknörderi drar ner en till botten, gång på gång på gång... :D
 

Sten

Cartier
Ricrob skrev:
RicVin skrev:
Har haft en Sporttaucher och tyckte den kändes helt ok. Det var ingen längre bekantskap då det var under en tung flipparperiod. Tror även att det var en tidigare modell än den som finns nu. Men för slantarna helt OK.

Tänkte på den häromdagen Ric! Hur fan tänkte vi när vi flippade den..? Underbart snygg klocka med superfinish och "rätt" stuk för småpengar! Jag saknar den! Det var dock som sagt en äldre modell och faktiskt den snyggaste hittils imho.


Hur tuff som helst! Bara att göra ett återköp på den :D Den ser stor ut för sina 41,5mm, eller så ljuger bilden.
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Länken i sig är bra men de använder ett väldigt trist och dåligt standards på sina länkar som lämnar mycket att önska i den prisklassen. Kör på läderband istället eller ett schysst kevlar
 
Topp