Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Hur står sig Archimede?!

Diskussion i 'Diskussion' startad av Sten, 25 februari 2013.

1. Sten
    Trådstartare

Sten Stadsbo

Från:
    Ostrobothnia
    Som rubriken lyder, hur är kvarlitén på dessa ur? Vilka mer kända märken kan man jämföra med i kvalitét. Snubblade över deras model: SPORTTAUCHER A AUTOMATIC - och måste medge att jag tycker den är riktigt fräsch!

Bifogade filer:

Rivalen gillar detta.
  2. RicVin

RicVin Mr fredagsmys

Har haft en Sporttaucher och tyckte den kändes helt ok. Det var ingen längre bekantskap då det var under en tung flipparperiod. Tror även att det var en tidigare modell än den som finns nu. Men för slantarna helt OK.

3. Sten
    Trådstartare

Sten Stadsbo

Från:
    Ostrobothnia
    Ok, du låter inte helt övertygad :) men vad får å andra sidan en klocknörd helt övertygad ;)

Inga andra klockidioter som har någon erfarenhet av detta märke?

4. Bingoraalf

Bingoraalf Biskop

Från:
    Malmö
    Jag har två stycken jag är helnöjd med :) varav favoriten är påväg till herr Vingnäs - får hoppas den kan ändra hans uppfattning lite grand ;)

5. Wi

Wi The Insideman

Från:
    Stockholm
    har för mig att singular (som kan lite granna om klockor) talat gott om märket

6. RicVin

RicVin Mr fredagsmys

Jodå! Jag är helt övertygad om att för pengarna är de helt OK! Köper du dessutom en begagnad i bra skick så är det nog mer än OK.

Vad spännande Mr Bingoraalf! Tack än en gång :D

7. Ricrob

Ricrob Friherre

Tänkte på den häromdagen Ric! Hur fan tänkte vi när vi flippade den..? Underbart snygg klocka med superfinish och "rätt" stuk för småpengar! Jag saknar den! Det var dock som sagt en äldre modell och faktiskt den snyggaste hittils imho.

Bifogade filer:

• image.jpg
      image.jpg
      Filstorlek:
      178 KB
      Visningar:
      303
  8. RicVin

RicVin Mr fredagsmys

Tänkte på den häromdagen Ric! Hur fan tänkte vi när vi flippade den..? Underbart snygg klocka med superfinish och "rätt" stuk för småpengar! Jag saknar den! Det var dock som sagt en äldre modell och faktiskt den snyggaste hittils imho.

[/quote]

Där var den ju!! Jag minns inte ens vad det var jag jagade när jag flippade den där? :eek: Tragiskt och ett bevis på att klocknörderi drar ner en till botten, gång på gång på gång... :D

9. Sten
    Trådstartare

Sten Stadsbo

Från:
    Ostrobothnia

Hur tuff som helst! Bara att göra ett återköp på den :D Den ser stor ut för sina 41,5mm, eller så ljuger bilden.

10. Kson

Kson Friends of KS

Ser ut att vara snygga klockor! Vad ligger dessa i pris?

11. Sten
    Trådstartare

Sten Stadsbo

Från:
    Ostrobothnia
    De kostar mellan 650-800€ beroende på vilken länk man väljer. http://www.archimede-watches.com/

12. Kson

Kson Friends of KS

Farligt att gå in på deras sida, finns massa snygga.

13. Bingoraalf

Bingoraalf Biskop

Från:
    Malmö
    Länken i sig är bra men de använder ett väldigt trist och dåligt standards på sina länkar som lämnar mycket att önska i den prisklassen. Kör på läderband istället eller ett schysst kevlar

14. Sten
    Trådstartare

Sten Stadsbo

Från:
    Ostrobothnia

Jo, de har minst sagt flera lyckade modeller. Humana priser dessutom!

15. Camo00

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö
    Re: Sv: Hur står sig Archimede?!

Några av modellerna är vansinnigt snygga!!!

Mårtenssons ur Brookfield