• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur stoppar man denna skiten?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Chattras

Cartier
Fick denna sidan skickad till mig av en god vän. Någon som har koll på hur man gå tillväga för att försöka få den nerstängd. Känns ju t.ex. orimligt att dom skall få fortsätta använda Swish till en verksamhet som är direkt olaglig.

Vet inte om detta är rätt del. Är det inte det får admin gärna flytta.

Kolla in skiten, länk borttagen. Men skiten ska bort på något sätt :).

/Chattras
 
Senast ändrad:

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
@Chattras
Har inte du varit medlem här tillräckligt länge för att veta att tråden strider mot forumreglerna? Ta bort länken!
 

Chattras

Cartier
Länken borttagen. Missade att det stred mot reglerna. Sökte mest hjälp med hur man ska stänga ner sidan.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
  1. Tipsa tillverkaren om sidan och låt dom sköta jobbet
  2. Kontakta polisen
  3. Beställ en DDOS-attack mot sidan
  4. Leta reda på var servern står och klipp av kablarna
Jag skulle gå på alternativ 1...
 

Wboy

Panerai
Det man börjar klura på är ju hur många dinkor från denna siten som folk dräller runt med på nattklubbar osv...
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag saxar direkt ur forumprinciperna och highlightar:

"Vi diskuterar inte varumärkesförfalskningar annat än som jämförande diskussioner i syfte att lära sig mer om vad som skiljer en kopia från ett original. En sådan tråd skall ALLTID innehålla bilder och referenser till ett original och andemeningen med tråden skall vara undervisande och kunskapshöjande. Det innebär att en tråd där rubriken exempelvis är "Kolla vilken bra kopia etc" inte är okej.

Är du osäker, skippa att posta tråden eller kolla med Admin. Ämnet är känsligt och vid tveksamheter avgör alltid Admin vad som är okej. I en tråd om förfalskningar så länkar vi inte till sidor som säljer eller stöttar förfalskningar (vi bjuder dem helt enkelt inte på trafik)."


Vi kan ge den här tråden ett några timmar på sig att höja sig till lite mer kunskapshöjande och intressant nivå... :)
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Personligen tycker jag att kopior inte har något alls att göra på ett klockforum.
Inte nämnas, inte diskuteras överhuvudtaget. Tig ihjäl styggelsen !
Tack för ordet.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp