• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur stor andel används frekvent?

Hur stor andel används?

  • 100% - Alla får sin tid på handleden

    Röster: 37 17.5%
  • 80-99%

    Röster: 18 8.5%
  • 60-79%

    Röster: 38 17.9%
  • 40%-59%

    Röster: 32 15.1%
  • 20%-39%

    Röster: 45 21.2%
  • 1-19%

    Röster: 14 6.6%
  • OWG= Problem solved

    Röster: 25 11.8%
  • 0% - Jag är bara här för lifestyle

    Röster: 3 1.4%

  • Totala väljare
    212

Scipio

Patek
2-Faktor
Jag har problem. Jag jobbar mentalt för att lösa det. Att sälja av det jag inte använder är en strategi jag trott på, men klockdjävulen är listigare än så. När jag istället valt dyrt (för mig för dyrt) för att jag ska vara nöjd, ser jag några vackra klockor till som bara måste in. Dessa kommer att användas lovar jag mig själv. De är ju i den klassen att de är slutmål, allihopa, men ständigt ser jag den klockan som ska bli den sista. Det blir ingen sista. Det blir bara mer och mer. Slutmålsklockan är allt dyrare. Samlingen allt större. Det är inte bra det här. Bara en till, sen får det vara bra och en till.....
 
Senast ändrad:

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Jag brukar ständigt försöka dra ner på klockorna och fundera vilken som står på tansferlistan. Under semestern har jag nästan vart TWG med DJ och Explorer. Storleken känns väldigt bra på mig.
image.jpeg

image.jpeg

På transferlistan står Tudor sub och Sinn, men det kommer säkert vända när hösten kommer.
image.jpeg

image.jpeg


I vanliga fall används min GMT Master mest och sen har jag klockor som jag gillar (JLC Memovox och Heuer Autavia) som kanske används en gång/månad.

Svaret blir 60-80 %.
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Jag har problem. Jag jobbar mentalt för att lösa det. Att sälja av det jag inte använder är en strategi jag trott på, men klockdjävulen är listigare än så. När jag istället valt dyrt (för mig för dyrt) för att jag ska vara nöjd, ser jag några vackra klockor till som bara måste in. Dessa kommer att användas lovar jag mig själv. De är ju i den klassen att de är slutmål, allihopa, men ständigt ser jag den klockan som ska bli den sista. Det blir ingen sista. Det blir bara mer och mer. Slutmålsklockan är allt dyrare. Samlingen allt större. Det är inte bra det här. Bara en till, sen får det vara bra och en till.....
Tror inte du är ensam om det...;)
 

Apansson

Torpare
Jag brukar ständigt försöka dra ner på klockorna och fundera vilken som står på tansferlistan. Under semestern har jag nästan vart TWG med DJ och Explorer. Storleken känns väldigt bra på mig.
image.jpeg

image.jpeg

På transferlistan står Tudor sub och Sinn, men det kommer säkert vända när hösten kommer.
image.jpeg

image.jpeg


I vanliga fall används min GMT Master mest och sen har jag klockor som jag gillar (JLC Memovox och Heuer Autavia) som kanske används en gång/månad.

Svaret blir 60-80 %.
AM-presidentlänk på DJ?
 

Zcorp

Omega
2-Faktor
Har 20 klockor, tre används inte alls men resterande växlar rätt friskt. Aldrig samma klocka på samma vecka och alltid olika klockor per dag.
 

Rey

Rolex
Använder nästan bara min 114300 just nu, vid speciella tillfällen åker morfars omega på. Resterande klockor i samlingen går just nu på tjejens handled istället..
 

HaVet71

Rolex
2-Faktor
Man är väl som många andra "periodare"..ibland kör man flera dagar med en för att sedan fått ett infall i någon av de andra..och så håller det på..KS in a nutshell!
 

Espresso

Cartier
Har nog inte många klockor nog för att någon inte skulle användas. 4 som cirkulerar runt + sambons som jag lånar ibland.
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Det här var ju inte lätt. För det första, hur många har jag (kanske)15-20, hur många snurrar på två veckor, 3-4(?). Kan ju bli 4/15 till 3/20 dvs 26 till 15....jag får väl stanna vid att 15 låter mest troligt.

Edit: och där var vi inte så många!
 

OscarSe

Omega
100% gäller för mig! Dock måste påpekas att det bara ligger 2 än så länge på byrån. Det verkar vara ett rent helvete med för många klockor :angel:
 
Topp