• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur stor andel av dina likvida tillgångar är planterade i klockor?

NickL

KS Explorers Club
2-Faktor
Ligger på ca 30% men tanken är att den siffran ska minska stadigt de närmsta 10 åren. Låter hellre mina pengar jobba och dra in mer pengar än att jag gör det själv. Mitt synsätt är att inte räkna med ett kort liv (under 60) utan istället satsa tidigt för att kunna göra det jag vill under andra halvan av livet. Varför nöja mig med två Rolex idag när jag med samma insatts kan köpa 15st om 20 år med en vettig portfölj?
 

RobHK

Cartier
Väcker liv i en gammal tråd då detta är något jag är väldigt nyfiken på. Håller inte helt med i frågeställningen där man bara räknar på likvida tillgångar (pengar på kontot, aktier osv). Om man har en obelånad villa värd 15 MSEK men bara 1 miljon på banken och sedan äger ett par fina klockor för 500k, så blir det ju lite missvisande att säga 50% som svar.

Givet trådstartens definition hade jag aldrig lagt mer än 10% av mina tillgångar på klockor. Om jag lagt mer än 10% hade jag direkt kännt press att klockorna delvis var investeringar som åtminstone går upp i värde med inflationen eller så.
 
Väcker liv i en gammal tråd då detta är något jag är väldigt nyfiken på. Håller inte helt med i frågeställningen där man bara räknar på likvida tillgångar (pengar på kontot, aktier osv). Om man har en obelånad villa värd 15 MSEK men bara 1 miljon på banken och sedan äger ett par fina klockor för 500k, så blir det ju lite missvisande att säga 50% som svar.

Givet trådstartens definition hade jag aldrig lagt mer än 10% av mina tillgångar på klockor. Om jag lagt mer än 10% hade jag direkt kännt press att klockorna delvis var investeringar som åtminstone går upp i värde med inflationen eller så.
förlåt att vara besserwisser, men borde inte 500k av 1500000 vara ca 33%. om man ser klockan som likvid ?
 
Topp