• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur stor klocka kan en kvinna ha?

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Mellan 25-35 när klänning eller kjol bäres. När jeans eller dräkt brukas kan det vara snyggt med oversized, då max 40mm.
 

JayJay

Rolex
Kvinnor passar bäst med lite för stora dykare runt sina nätta handleder.
Neeej.

Som svar på frågan tycker jag att det helt och hållet handlar om vem bäraren är. Dessutom är urtavla s färg och storlek av avgörande betydelse. Vad har hon för stil osv. Samma sak gäller förövrigt snubbar. En klocka som är grym på en person kan se riktigt märklig ut på ngn annan.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Neeej.

Som svar på frågan tycker jag att det helt och hållet handlar om vem bäraren är. Dessutom är urtavla s färg och storlek av avgörande betydelse. Vad har hon för stil osv. Samma sak gäller förövrigt snubbar. En klocka som är grym på en person kan se riktigt märklig ut på ngn annan.
Jag håller med. Omega körde en snygg artikel/photo session om en duktig kanadensisk fridykare de sponsrar vid namn Jana Strain. Jag tycker hon klarar att bära klockorna med hedern i behåll trots storlekarna, här med PO 45 och stora kronografen (RicVin nya).

Shot_02_306_zps0721eb95.jpg


Shot_05_090_zps8a8e56fe.jpg


Shot_15_082_zpsc440bf84.jpg
 

Josef B

Bestraffaren
Känner flertalet som kör 40mm Daytonas och Submariners. Ser skitbra ut! På dem! Har en tjejpolare som har en DjII, aningen för stort. Men den sitter löst så lite tajtare på handleden så skulle det se bättre ut.
Men jag säger iaf ja till 40mm.
 

TomasBc

Dirty rotten scoundrel
2-Faktor
Max 40 beroende på personlighet och allmän stil..

Men jag föredrar nog 29-36mm på de fagra kvinnorna med späda handleder.
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Storleken har ingen betydelse? :woot:
Fast 40 mm kanske max? Beror helt på tjejen samt hennes stil. Less is more liksom tycker jag.
 

Jomppe

Omega
2-Faktor
Frugan har en omega AT, 39 mm. Den sitter riktigt fint på henne. Alltför små klockor ser ju bara tramsigt ut även på damer och är de mycket över 40 så kan det vara svårt att bära upp beroende på handledsstorlek mm.
Jag skulle nog säga att 35-39 mm är optimalt på en kvinna.
 
C

Crowolf

Guest
Tycker det är snyggt och sexigt med en större dykare på en tjej. Skulle personligen inte vilja bära en Panna t.ex men gärna se en på min fru. :)
 

UNO

Panerai
Precis som för pojkar handlar det om stil, kropp och attityd.
Sund kropp kan bära allt kort sagt.
En bekant på 125 fettfria kilo till sina 204 cm kan ha Datejust(han har dock sällan klocka) och min 61 kgs fru på 159 cm bär sin 39 mm AquaTerra bra.
Påsar som talar om när de var vältränade som motiv för sin 48mm _______ ______-________ kan jag inte ta på allvar.
Arnold vägde in kruttorr på 110 till sina 188 cm vilket var tio kg mindre än mellan tävlingarna och än i dag bär han upp sina klockor men det är med attityden.
Min övertygelse betr detta är att det är just attityden som är viktigast.
Jag träffar var vecka herrar med små ur in under manschetten, ofta 33 mm men i bland 31 och inte sällan har de ärvt dessa och det det bra ut.
Kungens favorit lär ju vara en 32 mm Hublot
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
På vissa tjejer passar tex sub på 40mm, men det beror dels på hennes övriga stil samt hennes storlek på både handled och överlag.

På andra ser en 26mm perfekt ut. Min sambo har armar som sugrör - medan exet skulle kunna bära upp en sub


Med andra ord är det svårt att generalisera...
 

Skolläraren

Panerai
Är det på Diplomatskolan du är lärare? :D


Haha, nej inte det även om det låter som ett kul ställe att vara på!
Däremot är det här lite som att män försöker enas om vilken klädstil kvinnor passar bäst i. Alla har sina egna preferenser och oftast tycker man att storleken på tjejens klocka är absolut perfekt. Inte för att den kanske är det men man vet att tjejen gillar just den modellen av klockor och då kopplar man det till något positivt.

Jag ska hålla mig till den Neutrala Planeten istället och låta diskussionen fortgå!

tumblr_luipllKCj41qc5mgf.png
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Haha, nej inte det även om det låter som ett kul ställe att vara på!
Däremot är det här lite som att män försöker enas om vilken klädstil kvinnor passar bäst i. Alla har sina egna preferenser och oftast tycker man att storleken på tjejens klocka är absolut perfekt. Inte för att den kanske är det men man vet att tjejen gillar just den modellen av klockor och då kopplar man det till något positivt.

Jag ska hålla mig till den Neutrala Planeten istället och låta diskussionen fortgå!

tumblr_luipllKCj41qc5mgf.png
Skojade mest med dig :D
 

Mangusta

Cartier
Jag är väldigt förvånad över att så många skriver att 40 mm är snyggt. Trodde att 31-36 mm skulle vara "det snyggaste" generellt men det verkar som att stora mansklockor går hem även på en prima ballerina. Jag vet att det skiljer sig lite beroende på modellen på klockan men överlag så verkar alla gilla större klockor även på kvinnor. Intressant!
 
Topp