Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Hur tålig är en day-date?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Bingoraalf, 6 augusti 2013.

1. Bingoraalf
    Trådstartare

Bingoraalf Biskop

Från:
    Malmö
    Har fått lite smånojja kring hur tålig en Rolex day-date 1803 är. Den känns på något sätt mycket ömligare än andra Rolexmodeller. Matrialet är ju såklart lite mjukare - men hur är det i övrigt? Är det bara att tuffa på som vanligt med en 1803 från 68?

2. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Glaset är känsligt (för hårda slag) och så kan du repa den.

3. morrism

morrism Friends of KS

Har en äldre vän som köpte sin ny på 70-talet, han har aldrig servat den, när han skulle visa den för mig så slängde han den på sitt glasbord med en ordentlig smäll så jag antar att han inte gullat med den direkt.. Den visade rätt tid när jag tittade på den.

4. NiklasArvid

NiklasArvid Gandhi

ping... Aurum badbilder please!

5. DrDre

DrDre Friends of KS

Urverket tror jag inte är mer känsligt än andra urverk från Rolex. Det innehåller väl några fler delar men det är nog inget större problem. Ang repor så är ju guld givetvis känsligare än stål. Men mitt intryck är att glaset sitter så högt så det tar emot nästan alla stötar.

6. Sond

Sond Friends of KS

Tror mig veta att det är så, men är det alltid guld i DD? Inga i stål..?

easy rider gillar detta.
  7. easy rider

easy rider Dead Man Walking

Finns i vitguld och ett fåtal i stål (=snordyra)

8. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Bara att köra på om den är trycktestad och glaset är original och helt.

9. LongCon

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Jag bär min dagligen. Inga repor än så länge. Använder den dock inte som beater.

Mårtenssons ur Brookfield