• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur undviker man fake?

Buckshot

Panerai
Efter att ha läst ett antal trådar där ngn frågar fake eller äkta så känns det snudd på omöjligt att köpa en äkta.
Är det säkrare att köpa ngt udda märke som ingen har brytt sig om att förfalska?
Bara på KS?
Bara köpa av AD?
Bara nytt?
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Köper du en klocka av en återförsäljare auktoriserad för just aktuellt märke får du så klart en äkta produkt.
I övrigt måste man göra sin hemläxa avseende att kolla säljaren, veta vad man köper, samt om tillämpligt även få produkten kollad av någon som säkert vet.
Använd sökfunktionen här på forumet och sök efter liknande trådar så får du mer hjälp. Jag har för mig att det finns en bra guide om att köpa klocka i en tidigare tråd.
 

Wiliamo

Panerai
Du läser på om modellen, tar reda på detaljer, det vill säga typiska sådana för förfalskningar. Du kan för en summa pengar få äktheten bekräftad (eller dementerad) hos AD. Box och papper underlättar väl till viss del i sådana sammanhang dessutom, att köpa av någon på exempelvis Klocksnack med bra referenser är också positivt i sammanhanget.
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Tricket är att veta så mycket som möjligt och klockan man tittar på. KS är en väldigt bra källa till kunskap. Ställ frågor till säljaren. Jämför med bilder i lugn och ro. Be att få se insidan av klockan osv :)
 

Josef B

Bestraffaren
Undvik stränderna och mörka kvarteren i Thailand, Kina och Turkiet :D

Skämt åsido.
Köp säljaren! Köp säljaren!
 

Hugii

Audemars
Vaddå köp säljare...? Jag fick aldrig nån säljar på köpet.. känner mig lurad nu!!!

Vill du vara säker så köper du hos AD.....annars kan du aldrig vara säker!
 

sveol

Cartier
Kolla fejk forumen, de är bra på att posta fejk vs genuine trådar. Enda sättet då "riktiga" klockforum oftast inte tillåter sådana trådar. Why? Don't know..
 
Topp